Få succes med dine Google Ads kampagner!
Google Ads er utrolig populært og værdien af den internetbaserede markedsføringsmetode er tydelig; mange virksomheder hævder, at de ikke ville have opnået den succes de har, hvis det ikke var for Google Ads. En succesfuld kampagne på Google kræver nemlig en velovervejet strategi.
Flere og flere virksomheder anvender allerede Google Ads. Faktisk er Google Ads gået hen og blevet en af virksomhedernes foretrukne markedsføringskanaler, fordi Ads er enkelt at gå til og omkostningseffektivt. Derudover er kanalen tænkt til at kunne administreres af virksomheden selv, der gør det mindre avanceret at anvende i praksis. Men nogle virksomheder vil måske ikke opleve den samme succes, som andre hævder at have fået gennem Google Ads. Det er der en helt særlig grund til. For selvom Google Ads synes nemt, kræves en solid Ads-strategi for at kunne opnå et optimalt udbytte af din kampagne på Google. Montus Business Academy giver dig derfor her 5 gode råd til, hvordan du kommer godt i gang med din Google Ads-strategi.
5 gode råd om Google Ads kampagner
- Vælg et specifikt og defineret mål for Ads kampagnen
De fleste virksomheder har et mål for deres Google AdWords-kampagne. Men er målet specifikt nok? Mål som ”et øget kendskab” eller ”et øget salg” kan ofte være for brede mål, der gør det svært at planlægge en målrettet kampagne, der giver resultater. I stedet for bør du overveje mere konkret mål; ønsker du, at kampagnen skal føre til salg af et konkret produkt? Skal brugeren downloade materialer om din virksomhed? Eller ønsker du trafik til en specifik side på dit website?
- Kend og afklar din målgruppe til kampagnen
Inden du går i luften med din Google Ads-kampagne, er det vigtigt, at du har din målgruppe i tankerne – du er nemlig nødt til at opfylde dine potentielle kunders online-behov, hvis du vil nå dit mål med din kampagne. Stil derfor med fordel dig selv disse spørgsmål inden du udarbejder din kampagne:
- Hvem henvender din virksomhed sig til?
- Hvilke demografiske og geografiske kriterier skal målgruppen have?
- Hvordan bruger målgruppen internettet?
- Foretrækker målgruppen at købe produkter online frem for i fysiske butikker?
- Fokuser på en god Quality Score
For at sikre at din kampagne præsterer så godt som overhovedet muligt, så start med at sikre en høj ”Quality Score”, når du laver din Google Ads kampagne. Google vurderer alt lige fra søgeord, landingsside, kampagnens beløb osv. Quality Score rangeres fra 1 til 10, og nu højere score, nu bedre chance for at din kampagne tryllebinder din målgruppe på Google, som til gengæld konverterer på din hjemmeside.
- Vælg dine søgeord med omhu
For at kunne nå dit mål er det altafgørende, at du vælger de rigtige søgeord til din Ads kampagne. Gode søgeord er en balancegang mellem bredt og specifikt. For specifikke søgeord kan gøre, at brugerne aldrig søger på dit søgeord, og et for bredt søgeord kan lede brugeren til irrelevant information. Netop relevans er nøgleordet, når det kommer til udvælgelse af søgeord. Jo mere relevant dit søgeord er for brugeren, jo større er chancerne for, at du kommer i mål. For at opnå mest muligt relevans for brugeren, er det derfor særligt vigtigt, at brugeren videresendes til den rigtige landingsside, der indeholder det ord, som brugeren har søgt efter, og ikke blot guider brugeren til forsiden, hvor der ofte ikke vil være den information, som brugeren leder efter.
- Husk at følge op på hver Ads kampagne
Mange virksomheder tror fejlagtigt, at deres Google AdWords-kampagne er slut, når kampagnen er sat op. Men som alle andre marketingaktiviteter, skal der følges op. Google er ikke en statisk søgemaskine, men ændres hele tiden. Det er derfor vigtigt at holde sig opdateret på, hvordan det går ens annonce og foretage målinger, der kan vise annoncens effekt.
Kom med på Social Medie Strategi kurset
Alle markedsføringsmetoder kræver en strategi, adskiller Google Ads sig med sin online platform, hvor hovedingrediensen er relevante søgeord. Som virksomhed kan det derfor give en tryghed at blive hjulpet i gang med det populære annonceringsværktøj.
På kurset ”Social medie-strategi” vil du høre nærmere om, hvordan du kan få succes med Google Ads. Du vil lære, hvordan du analyserer, udbygger og optimerer din Ads-konto. Du vil komme godt fra start og dermed også mere sikkert i mål – målet om at få sucess med Google Ads kampagner!