FAQ – Spørgsmål og svar

FAQ – Spørgsmål og svar

Vi har her samlet et overblik over de oftest stillede spørgsmål og svar på vores kunders henvendelser.

Såfremt du ikke finder svar på dit spørgsmål nedenfor, er du velkommen til at kontakte os. Se vores kontaktoplysninger her.

Covid-19-relaterede FAQ

Hvad gør I i forhold til Covid-19?

Montus følger altid Sundhedsstyrelsens retningslinjer, og vi holder os løbende orienteret i forhold til nye ændringer.

Det er i vores interesse at give dig som kursist den bedste oplevelse, og derfor har vi implementeret en række tiltag for vores fysiske kurser, så du kan føle dig tryg.

Hvor mange kursister deltager på hvert kursus?

Vi afholder alle vores kurser med et passende antal kursister i forhold til lokalestørrelsen, så det er muligt at holde den anbefalede afstand.

Vi følger altid sundhedsmyndighedernes retningslinjer og sammen med vores samarbejdspartnere, herunder Marriott, Radisson og vores undervisere, sørger vi altid for, at det er fuldt forsvarligt at deltage på vores kurser.

Hvad gør hotellerne for at overholde retningslinjerne?

– Alle kursuslokaler er indrettet således, at de nuværende restriktioner og retningslinjer overholdes, så smittespredningen minimeres. Det betyder bl.a., at alle kursister sidder med den anbefalede afstand og sidder med front samme vej.

– Der kan fortsat foregå gruppearbejde på kurserne så længe det sker i mindre grupper.

– Der er håndsprit tilgængeligt i alle kursuslokaler og fællesområder.

– Al forplejning på vores kurser overholder alle krav fra både Sundhedsstyrelsen og Fødevarestyrelsen.

Skal jeg være opmærksom på noget som kursist ift. Covid-19?

Det er vigtigt for os, at du som kursist føler dig tryg både før, under og efter kurset. Derfor er det også helt afgørende, at du husker at følge Sundhedsstyrelsens generelle anbefalinger, så vi fortsat kan færdes trygt sammen:

– Vask dine hænder tit eller brug håndsprit
– Host eller nys i dit ærme – ikke i dine hænder
– Undgå håndtryk, kindkys og kram – begræns den fysiske kontakt
– Hold afstand og bed andre om at tage hensyn

Læs mere på Sundhedsstyrelsens hjemmeside.

Hvis jeg er syg eller har symptomer?

Hvis du er syg eller har symptomer på sygdom, skal du ikke møde op på kurset. Kontakt os på telefon +45 5372 8000

Vi opfordrer til at følge Sundhedsstyrelsens anbefalinger og vise hensyn til dine omgivelser. Hvis du har mistanke om Corona-sygdom (Covid-19) kan du læse mere om, hvordan du skal forholde dig på: Sundhedsstyrelsens hjemmeside.

Hvis én du bor sammen med er syg eller har symptomer på sygdom, kan du læse mere om, hvordan du skal forholde dig i Sundhedsstyrelsens pjece ’Til dig, der er en nær kontakt til en person, der er smittet med ny corononavirus’. Du kan også kontakte myndighedernes Covid-19 hotline på +45 7020 0233.

Hvad sker der, hvis en kursist på mit hold konstateres smittet med Covid-19?

Hvis Montus bliver informeret om smittetilfælde af den smittede selv eller af smittesporingsenheden jf. Sundhedsstyrelses retningslinjer, vil vi informere personens medkursister på det pågældende kursus samt underviseren.

Vi informerer via e-mail og orienterer om, hvordan du skal forholde dig med udgangspunkt i Sundhedsstyrelses retningslinjer.

Generelle FAQ

Er der stadig ledige pladser på kurset?

Ud for hver dato findes en firkant med én af tre følgende farver:

Er kurset markeret som udsolgt, er du velkommen til at skrive til os på info@montus.dk. Læs mere under punktet ”Kan jeg komme på venteliste på et kursus, som er udsolgt?” .

Kan man lave en forhåndsreservation?

Ja. Da mange af vores arrangementer har et begrænset antal deltagerpladser, er det muligt at lave en forhåndsreservation. Du er dermed sikret en plads på holdet helt uforpligtende og uden nogen form for økonomisk hæftelse. Vilkårene for reservationen afhænger af arrangement og aftale.

Kan jeg komme på venteliste på et kursus, som er udsolgt?

Du kan som udgangspunkt godt skrive dig på venteliste til et udsolgt kursus. Dog garanterer vi ikke, at du kan få en plads, da der kan være andre på listen før dig.

Vi anbefaler derfor, at du tilmelder dig første ledige dato og samtidig skriver til os på info@montus.dk, at du ønsker at komme på venteliste på et udsolgt hold.

Hvornår er tilmeldingsfristen for kurset?

Du kan tilmelde dig helt frem til dagen før afholdelsen enten online på hjemmesiden, som er åbent døgnet rundt, pr. e-mail eller ved telefonisk kontakt inden for vores åbningstid, som er mandag til fredag fra kl. 8:30 – 16:30.

Bemærk, at der er begrænset antal pladser på mange afholdelser. Derfor kan kurset godt blive udsolgt, hvis du venter for længe med at tilmelde dig. Vi anbefaler derfor altid, at du tilmelder dig i god tid. Når du har tilmeldt dig, modtager du umiddelbart efter en bekræftelse pr. e-mail.

Er kurset markeret som udsolgt, er du velkommen til at skrive til os på info@montus.dk. Læs mere under punktet ”Kan jeg komme på venteliste på et kursus, som er udsolgt?”.

Hvor afholder I jeres kurser?

Vi afholder vores kurser i luksuriøse, 5-stjernede hotelomgivelser i hjertet af København, Odense og Aarhus.

De unikke kursusfaciliteter indbyder til lærerige og inspirerende kursusdage, og med hotellernes 5-stjernede service sørger de for udsøgt forplejning hele dagen. Vores deltagere er derfor i de bedste hænder og går ikke kun hjem med ny viden og gode arbejdsværktøjer, de går også hjem med en uforglemmelig oplevelse.

Vores arrangementer afholdes på Copenhagen Marriott Hotel, Comwell Odense – H. C. Andersen Hotel og Radisson Blu Scandinavia Hotel, Aarhus.

Afholder I interne virksomhedsforløb

Ja, vi udbyder skræddersyede, interne virksomhedsforløb, hvor vores undervisere og foredragsholdere kommer ud til virksomheden, når det passer ind i kalenderen.

Du kan læse meget mere om vores interne virksomhedsforløb her.

Du er også velkommen til at ringe og høre nærmere på tlf. +45 5372 8000 og få et uforpligtende tilbud.

Hvor længe varer kurset?

Kurserne varer som udgangspunkt fra kl. 8:30 – 16:00. Dagen starter med registrering, morgenmad og networking fra kl. 8:30, og undervisningen går i gang kl. 9:00. Der vil blive serveret frokost i hotellets delikate restaurant fra kl. 12:00 – 13:00 og kl. 14:30 vil the, kaffe og kage blive sat frem. Arrangementet forventes afrundet og afsluttet kl. 16:00.

Hvor mange deltagere kan der være på kurset?

Antallet af deltagere på vores kurser varierer og fastsættes ud fra en vurdering af, hvad der læringsmæssigt giver vores kursister størst og bedst udbytte.

Hvornår modtager jeg information om det kursus, jeg er tilmeldt?

Når du tilmelder dig et kursus, vil du straks efter modtage en velkomstmail, som betyder, at din tilmelding er bekræftet.

En uge inden kurset skal afholdes, modtager du en informationsmail med alle praktiske detaljer for dagen/kurset.

Modtager du ikke disse mails, bedes du tjekke dit spamfilter eller kontakte os på telefon +45 5372 8000 eller e-mail info@montus.dk.

Hvor længe har jeg adgang til e-learning materialerne?

Som deltager på alle vores kurser modtager du det relaterede materiale permanent, så du altid har mulighed for at bruge det som et nyttigt opslagsværk.

Er forplejning inkluderet i prisen?

Ja, på vores heldagskurser og uddannelser er forplejning inkluderet i prisen i form af morgenmad, frokost, eftermiddagskage og drikkevare (kaffe, te, sodavand) ad libitum samt forfriskninger i pauserne.

Er overnatning inkluderet i prisen?

Overnatning er ikke inkluderet i prisen.

Vi har rabataftaler med alle vores samarbejdspartnere (Marriott, Radisson og Comwell), så ønsker du overnatning på et af disse hoteller, kan du kontakte os på telefon +45 5372 8000 eller e-mail info@montus.dk for yderligere information.

Kan jeg få rabat?

Montus har forskellige rabatmuligheder.

Eksempelvis er der mulighed for rabat ved tilmelding af flere personer fra samme virksomhed. Du har også mulighed for at opnå rabat, hvis du har brug for flere kompetencegivende kurser.

Kontakt os for at høre mere om rabatmulighederne.

Jeg er ledig – kan jeg komme på kursus?

Hvis du er ledig, skal du afklare med dit jobcenter, om du kan få godkendt vores kurser som en del af din 6 ugers jobrettet uddannelse.

Er jeres kurser med på ’Positivlisten’?

Nej, vores kurser og uddannelser er ikke omfattet af ’Positivlisten’.

Hvis du finder et kursus, du gerne vil deltage på, skal du snakke med dit jobcenter og få afklaret, om de vil godkende kurset.

Hvornår sker faktureringen/betalingen?

Umiddelbart efter tilmelding modtager du en faktura pr. e-mail. Såfremt den skal sendes elektronisk, bedes du oplyse virksomhedens EAN nr. ved tilmelding.

Betalingsbetingelserne er 8 dage netto fra fakturadato. Priserne er anført i danske kroner ekskl. moms.

Det er muligt at dele fakturaen op i rater, såfremt det ønskes. Disse rater skal som minimum være á kr. 20.000 ekskl. moms og kan max brydes op i tre rater.

Kan jeg annullere min ordre?

Følgende betingelser er gældende for annullering: Handelbetingelser.

Brug for hjælp?

Du er altid velkommen til at kontakte os ved at sende en e-mail til info@montus.dk. Du kan også ringe ind til os. Vi sidder klar til at tage imod din henvendelse.

Vores samarbejdspartnere