Interne firmakurser

Er I flere medarbejdere fra samme virksomhed, der ønsker at udvikle jeres faglige kompetencer inden for et specifikt felt, tilrettelægger og udfører vi skræddersyede, interne firmakurser.

Vores interne firmakurser er arrangementer, der skaber en helt unik mulighed for at opnå et fælles kompetenceløft, som forankrer det tillærte og skaber fundament for, at virksomheden internt taler samme sprog. Derved integreres forretning og menneskelige ressourcer på bedste vis.

Udformning og indhold

Der tages udgangspunkt i programmerne fra de åbne forløb på vores hjemmeside, se vores produktkatalog her, men vi sammensætter også meget gerne et unikt forløb, for at sikre, at underviseren kan fokusere på de områder, der understøtter den udvikling, som jeres virksomhed er i gang med. Derudover sikrer det, at deltagerne og underviseren undervejs i forløbet kan tilpasse aktiv involvering, virksomhedsrelaterede cases og praktiske øvelser.

Afholdelsesfaciliteter

På de interne firmakurser kommer vores undervisere ud til jer i det tidsrum, der måtte passe bedst. Dette giver en høj grad af fleksibilitet samtidig med, at vi, i samarbejde med jer, har mulighed for at målrette undervisningen lige præcis efter jeres behov, ønsker og forretningsmæssige mål.

Såfremt I ønsker at sende jeres medarbejdere en dag ud af huset, kan vi også sagtens være behjælpelige med at booke inspirerende konferencelokaler samt forplejning.

Forløbene kan både være endagsarrangementer eller strække sig over en længere periode, der på dagen som udgangspunkt varer fra kl. 9:00 – 16:00, såfremt andet aftales.

Fordele ved interne firmakurser
  • Fælles kompetenceløft
  • Integrerer forretning og menneskelige ressourcer
  • Fleksibelt forløb som tilpasses specifikt jeres virksomhed
  • Kompetente, faglige og erfarne undervisere med stor passion for deres felt
  • Dag og tid som passer jer
  • Egne velkendte omgivelser eller andre inspirerende konferencelokaler
  • Mulighed for at gøre brug af internt materiale i undervisningen
  • Hurtig og servicemindet koordinering og administration.

Forberedelse

Afholdes firmakurset i egne omgivelser, står I selv for lokale og forplejning samt teknisk udstyr ifa. projektor og whiteboard/flipover og eventuelt pc’ere til deltagerne. Underviseren medbringer selv egen pc.

Antal deltagere

Der er ikke nogen egentlige retningslinjer for, hvor mange deltagere der kan deltage på de interne firmakurser, idet dette afhænger af, hvilket forløb der er tale om, og hvilke præferencer virksomheden har.

E-learning materiale

På de interne firmakurser modtager alle et relateret e-learning materiale på en PDF-fil, som man altid kan benytte sig af efter behov. Materialet kan både fungere som et indledende, inspirerende læsestof med ny viden, praktiske værktøjer og caseopgaver, men kan også fungere som et effektivt opslagsværk til efter endt forløb.

Diplom

Alle deltagere modtager efter endt forløb et personligt diplom som bevis på deres deltagelse.

Priser

Vores priser varierer afhængigt af deltagerantal, arrangement og afholdelsessted og starter fra kr. 20.000 ekskl. moms.

Inkl. i prisen:

  • Unikt udviklet firmakursus
  • Branchens bedste og mest kompetente undervisere
  • Sparring med underviser inden, under og efter forløbet
  • Relateret e-learning materiale
  • Personligt diplom
  • Kundeservice pr. telefon, mail og chat.

Få rådgivning

Ring ind til os på tlf. +45 5372 8000, og få et uforpligtende tilbud på jeres næste kompetencegivende arrangement. Du kan også udfylde formularen nedenfor.

    Brug for hjælp?

    Du er altid velkommen til at kontakte os ved at sende en e-mail til info@montus.dk. Du kan også ringe ind til os. Vi sidder klar til at tage imod din henvendelse.

    Ofte stillede spørgsmål
    Er der venteliste til udsolgte kurser?

    Ja, du kan godt skrives på ventelisten til et udsolgt kursus. Dog garanterer vi ikke, at du kan få en plads på holdet. Vi anbefaler derfor, at du tilmelder dig første ledige dato og samtidig skriver til os på info@montus.dk, hvis du ønsker en plads på ventelisten.

    Kan man lave en forhåndsreservation?

    Ja! Da mange af vores arrangementer har et begrænset antal deltagerpladser, er det muligt at lave en forhåndsreservation. Du er dermed sikret en plads på holdet helt uforpligtende og uden nogen form for økonomisk hæftelse. Vilkårene for reservationen afhænger af arrangement og aftale.

    Afholder I firmakurser?

    Ja, vi hjælper årligt mange virksomheder med afholdelse af skræddersyede, interne firmakurser, hvor vores undervisere kommer ud til jer, når det passer ind i kalenderen. Læs mere her.

    Hvor længe varer kurset?

    Kurserne varer som udgangspunkt fra kl. 8:30 – 16:00. Dagen starter med registrering, morgenmad og networking fra kl. 8:30, og undervisningen går i gang kl. 9:00. Der vil blive serveret frokost i hotellets delikate restaurant fra kl. 12:00 – 13:00 og kl. 14:30 serveres the, kaffe og kage. Arrangementet forventes afrundet og afsluttet kl. 16:00.

    Kan jeg få tilskud fra en kompetencefond?

    Der findes forskellige muligheder for at søge økonomisk støtte til kompetencegivende efter- eller videreuddannelse. Næsten alle overenskomster har en aftale om en kompetencefond. Fra kompetencefonden kan der søges tilskud til kurser- eller uddannelsesforløb for ansatte omfattet af overenskomsten.

     

    Fonden finansieres ved, at arbejdsgiverne årligt indbetaler et obligatorisk beløb for de medarbejdere, der er omfattet af en overenskomst med tilhørende kompetencefond.

     

    Der findes kompetencefonde for offentligt ansatte samt brancheforeninger og organisationer for privatansatte.

     

    Offentlige:
    Den Kommunale Kompetencefond
    Den Regionale Kompetencefond
    Den Statslige Kompetencefond

    Private:

    Industriens Kompetenceudviklingsfond
    Kompetencefondene for Dansk Industri, HK Handel og HK Privat
    Bygge- og Anlægsbranchens Udviklingsfond

     

    Sådan ansøger du til kompetencefondene:

    • Tal med din leder om dine udviklingsmuligheder. Det er din leder, der i sidste ende skal godkende din ansøgning
    • Find pris, start- og slutdatoer samt link til det kursus- eller uddannelsesforløb, du gerne vil søge støtte til. Se hele vores kursuskatalog her.
    • Udfyld og indsend din ansøgning til den pågældende kompetencefond
    • Endeligt skal ansøgningen underskrives af dig, din leder og din tillidsrepræsentant / faglige organisation. Du kan forvente svar inden for ca. to uger.

    Når du skal udfylde din ansøgning, skal du have følgende oplysninger klar:

    • Arbejdspladsens P-nummer (10 cifre)
    • Navn på det kursus- eller uddannelsesforløb, du ønsker at deltage på
    • Navn på kursusudbyder
    • Start- og slutdatoer for uddannelsen
    • Pris på uddannelsen og evt. transport- og materialeudgifter
    • Kontaktoplysninger (e-mail og tlf.) på din leder og tillidsrepræsentant.

    I kan også søge tilskud som gruppe. Dette kan I dog kun gøre, hvis alle medarbejderne deltager på samme uddannelse, har samme leder, har samme tillidsrepræsentant og er dækket af samme overenskomst.

    Læs mere her.

     

    Kan jeg få rabat?

    Der er mulighed for rabat ved tilmelding af flere personer fra samme virksomhed. Der er også mulighed for at opnå rabat, hvis du ønsker tilmelding til flere kurser i samme ordre.

    Kontakt os for at høre mere om rabatmulighederne.

    Hvornår sker fakturering og betaling?

    Umiddelbart efter tilmelding modtager du en faktura pr. e-mail. Såfremt den skal sendes elektronisk, bedes du oplyse virksomhedens EAN nr. ved tilmelding.

    Betalingsbetingelserne er 8 dage netto fra fakturadato. Priserne er anført i danske kroner ekskl. moms.

    Se alle spørgsmål og svar her