×

Firmakurser – skab fælles kompetenceløft

Er I flere medarbejdere fra samme virksomhed, der ønsker at udvikle jeres faglige kompetencer, tilbyder vi skræddersyede firmakurser.

Vores firmakurser giver mulighed for et fælles kompetenceløft. Dette styrker integrationen af forretning og menneskelige ressourcer, idet det sikrer, at alle internt taler samme sprog.

Udformning og indhold

Vi tager udgangspunkt i vores åbne kurser, men tilpasser gerne forløbet for at sikre, at det matcher jeres virksomheds udvikling. Deltagerne og underviseren kan undervejs tilpasse aktiv involvering, virksomhedsrelaterede cases og praktiske øvelser efter behov.

Hvor og hvornår?

Vores undervisere kommer til jer på et tidspunkt, der passer jer. Dette sikrer høj fleksibilitet og mulighed for at målrette undervisningen efter jeres specifikke behov, ønsker og forretningsmål.

Vi kan også hjælpe med at booke inspirerende konferencelokaler og forplejning, hvis I ønsker at afholde kurset eksternt.

Forløbene kan være endagsarrangementer eller strække sig over længere tid, typisk fra kl. 9:00–16:00.

Fordele ved firmakurser

  • Fælles kompetenceløft.
  • Integration af forretning og menneskelige ressourcer.
  • Fleksibelt forløb tilpasset jeres virksomhed.
  • Kompetente, fagligt stærke og passionerede undervisere.
  • Tilpasset dag og tidspunkt.
  • Valg mellem egne omgivelser eller inspirerende eksterne lokaler.
  • Unikt undervisningsmateriale.
  • Hurtig og serviceminded koordinering og administration.

Forberedelse

Afholdes kurset internt, står I selv for lokale, forplejning og teknisk udstyr såsom projektor, whiteboard/flipover og eventuelt pc’er til deltagerne. Underviseren medbringer egen pc.

Antal deltagere

Afhænger af det specifikke kursus og virksomhedens præferencer.

Kursusmateriale

Alle deltagere modtager relevant undervisningsmateriale, som kan bruges både som inspirationskilde og opslagsværk efter forløbet.

Forberedende møde med underviser

Vi arrangerer et møde med underviseren før kurset for at sikre, at programmet afspejler jeres behov og ønsker – med afsæt i kursusprogrammet for det åbne kursus.

Diplom

Alle deltagere modtager et personligt deltagerdiplom efter forløbet.

Priser

Prisen varierer afhængigt af deltagerantal, arrangementets art og afholdelsessted. Vi bestræber os altid på at tilbyde de bedste priser på markedet, kombineret med hurtig og venlig kundeservice.

Bliv kontaktet

Kontakt os på tlf. +45 5372 8000 for et uforpligtende tilbud på jeres næste kompetencegivende arrangement, eller udfyld formularen nedenfor.

    Brug for hjælp?

    Du er altid velkommen til at kontakte os ved at sende en e-mail til info@montus.dk. Du kan også ringe ind til os. Vi sidder klar til at tage imod din henvendelse.

    Ofte stillede spørgsmål
    Er der venteliste til udsolgte kurser?

    Ja, du kan godt skrives på ventelisten til et udsolgt kursus. Dog garanterer vi ikke, at du kan få en plads på holdet. Vi anbefaler derfor, at du tilmelder dig første ledige dato og samtidig skriver til os på info@montus.dk, hvis du ønsker en plads på ventelisten.

    Kan man lave en forhåndsreservation?

    Ja! Da mange af vores arrangementer har et begrænset antal deltagerpladser, er det muligt at lave en forhåndsreservation. Du er dermed sikret en plads på holdet helt uforpligtende og uden nogen form for økonomisk hæftelse. Vilkårene for reservationen afhænger af arrangement og aftale.

    Afholder I firmakurser?

    Ja, vi hjælper årligt mange virksomheder med afholdelse af skræddersyede, interne firmakurser, hvor vores undervisere kommer ud til jer, når det passer ind i kalenderen. Læs mere her.

    Hvor længe varer kurset?

    Kurserne varer som udgangspunkt fra kl. 8:30 – 16:00. Dagen starter med registrering, morgenmad og networking fra kl. 8:30, og undervisningen går i gang kl. 9:00. Der vil blive serveret frokost i hotellets delikate restaurant fra kl. 12:00 – 13:00 og kl. 14:30 serveres the, kaffe og kage. Arrangementet forventes afrundet og afsluttet kl. 16:00.

    Kan jeg få tilskud fra en kompetencefond?

    Der findes forskellige muligheder for at søge økonomisk støtte til kompetencegivende efter- eller videreuddannelse. Næsten alle overenskomster har en aftale om en kompetencefond. Fra kompetencefonden kan der søges tilskud til kurser- eller uddannelsesforløb for ansatte omfattet af overenskomsten.

    Fonden finansieres ved, at arbejdsgiverne årligt indbetaler et obligatorisk beløb for de medarbejdere, der er omfattet af en overenskomst med tilhørende kompetencefond.

    Der findes kompetencefonde for offentligt ansatte samt brancheforeninger og organisationer for privatansatte.

    Offentlige:
    Den Kommunale Kompetencefond
    Den Regionale Kompetencefond
    Den Statslige Kompetencefond

    Private:

    Industriens Kompetenceudviklingsfond
    Kompetencefondene for Dansk Industri, HK Handel og HK Privat
    Bygge- og Anlægsbranchens Udviklingsfond

    Sådan ansøger du til kompetencefondene:

    • Tal med din leder om dine udviklingsmuligheder. Det er din leder, der i sidste ende skal godkende din ansøgning
    • Find pris, start- og slutdatoer samt link til det kursus- eller uddannelsesforløb, du gerne vil søge støtte til. Se hele vores kursuskatalog her.
    • Udfyld og indsend din ansøgning til den pågældende kompetencefond
    • Endeligt skal ansøgningen underskrives af dig, din leder og din tillidsrepræsentant / faglige organisation. Du kan forvente svar inden for ca. to uger.

    Når du skal udfylde din ansøgning, skal du have følgende oplysninger klar:

    • Arbejdspladsens P-nummer (10 cifre)
    • Navn på det kursus- eller uddannelsesforløb, du ønsker at deltage på
    • Navn på kursusudbyder
    • Start- og slutdatoer for uddannelsen
    • Pris på uddannelsen og evt. transport- og materialeudgifter
    • Kontaktoplysninger (e-mail og tlf.) på din leder og tillidsrepræsentant.

    I kan også søge tilskud som gruppe. Dette kan I dog kun gøre, hvis alle medarbejderne deltager på samme uddannelse, har samme leder, har samme tillidsrepræsentant og er dækket af samme overenskomst.

    Læs mere her.

    Kan jeg få rabat?

    Der er mulighed for rabat ved tilmelding af flere personer fra samme virksomhed. Der er også mulighed for at opnå rabat, hvis du ønsker tilmelding til flere kurser i samme ordre.

    Kontakt os for at høre mere om rabatmulighederne.

    Hvornår sker fakturering og betaling?

    Umiddelbart efter tilmelding modtager du en faktura pr. e-mail. Såfremt den skal sendes elektronisk, bedes du oplyse virksomhedens EAN nr. ved tilmelding.

    Betalingsbetingelserne er 8 dage netto fra fakturadato. Priserne er anført i danske kroner ekskl. moms.

    Se alle spørgsmål og svar her
    Vores samarbejdspartnere