Sådan får du succes med din Google AdWords kampagne

IVÆKST kalder det verdens mest effektive markedsføringsredskab. Google AdWords bliver stadig mere populært og værdien af den internetbaserede markedsføringsmetode er tydelig; mange virksomheder hævder, at de ikke ville have opnået den succes de har, hvis det ikke var for Google AdWords. Google AdWords er enkelt og har nærmest udviklet sig til et selvsagt markedsføringstiltag blandt virksomhederne. Men nogle gange bliver arbejdet med AdWords for enkelt. En succesfuld kampagne på Google kræver nemlig en gennemtænkt strategi.

Flere og flere virksomheder anvender allerede Google AdWords. Faktisk er Google AdWords gået hen og blevet en af virksomhedernes foretrukne markedsføringskanaler, fordi AdWords er nemt og omkostningseffektivt. Derudover er kanalen tænkt til at kunne administreres af virksomheden selv, der gør det mindre avanceret at anvende i praksis. Men nogle virksomheder vil måske ikke opleve den samme succes, som andre virksomheder hævder at have fået gennem Google AdWords. Og det er der en helt særlig grund til. For selvom Google AdWords synes nemt, kræves en solid AdWords-strategi for at kunne opnå et optimalt udbytte af din Google-kampagne.

Montus Business Academy giver dig derfor her nogle gode råd til, hvordan du kommer godt i gang med din Google AdWords-strategi, der for alvor kan sætte skub i succesen.

  1. Et defineret mål for din AdWords kampagne

De fleste virksomheder har et mål for deres Google AdWords-kampagne. Men er målet specifikt nok? Mål som ”et øget kendskab” eller ”et øget salg” kan ofte være for brede mål, der gør det svært at planlægge en målrettet kampagne, der giver resultater. I stedet for bør du overveje mere konkret mål; ønsker du, at kampagnen skal føre til salg af et konkret produkt? Skal brugeren downloade materialer om din virksomhed? Eller ønsker du trafik til en specifik side?

  1. Kend din målgruppe

Hvem henvender din virksomhed sig til? Hvordan bruger de internettet? Og foretrækker de at købe produkter online frem for i fysiske butikker? Inden du går i luften med din Google AdWords-kampagne, er det vigtigt, at du har din målgruppe i tankerne – du er nemlig nødt til at opfylde deres online-behov, hvis du vil nå dit mål.

  1. Vælg dine søgeord med omhu

For at kunne nå dit mål er det altafgørende, at du vælger de rigtige søgeord til din kampagne. Gode søgeord er en balancegang mellem bredt og specifikt. Forspecifikke søgeord kan gøre, at brugerne aldrig søger på dit søgeord, og et forbredt søgeord kan lede brugeren til irrelevant information. Og netop relevans er nøgleordet, når det kommer til udvælgelse af søgeord. Jo mere relevant dit søgeord er for brugeren, jo større er chancerne for, at du kommer i mål. For at opnå mest muligt relevans for brugeren, er det derfor særligt vigtigt, at brugeren videresendes til den rigtige landingsside, der indeholder det ord, som brugeren har søgt efter, og ikke blot guider brugeren til forsiden, hvor der ofte ikke vil være den information, som brugeren leder efter.

  1. Husk at følge op

Mange virksomheder tror fejlagtigt, at deres Google AdWords-kampagne er slut, når kampagnen er sat op. Men som alle andre marketingaktiviteter, skal der følges op. Google er ikke en statisk søgemaskine, men ændres hele tiden. Det er derfor vigtigt at holde sig opdateret på, hvordan det går ens annonce og foretage målinger, der kan vise annoncens effekt.

Lær, hvordan du får optimalt udbytte af din Google AdWords-kampage

Selvom alle markedsføringsmetoder kræver en strategi, adskiller Google AdWords sig med sin online platform, hvor hovedingrediensen er relevante søgeord. Som virksomhed kan det derfor give en tryghed at blive hjulpet i gang med den populære markedsføringsmetode.

På kurset ”Social medie-strategi” vil du høre nærmere om, hvordan du kan få succes med Google AdWords. Du vil lære, hvordan du analyserer, udbygger og optimerer din AdWords-konto. Du vil komme godt fra start og dermed også mere sikkert i mål – målet om mere effektiv annoncering.

Læs mere om kurset og tilmeld dig allerede i dag.