Pris

3.999kr.

 ekskl. moms

🎁 Tilmeld 3, og opnå 15% rabat. Rabatten fratrækkes automatisk i kurven.
Tid & sted

Lær at opbygge og sammensætte visuelt fængende og gennemslagskraftige præsentationer, samt hvordan du bedst anvender PowerPoint til formidling af dine budskaber.

PowerPoint er for mange et uundværligt arbejdsredskab til samling af information og formidling af et budskab – uanset om der arbejdes med taldata, tabeller og figurer, tekst eller billeder og video. Hvis du formår at udarbejde og sammensætte en fængende og relevant præsentation med programmets utallige muligheder og funktioner, er PowerPoint et genialt program til at kommunikere dit budskab og fange dit publikum.

Om du er basisbruger eller en haj til PowerPoint, garanterer vi, at du bliver dygtigere til at give dine præsentationer helt nyt liv efter deltagelse på dette 1-dagskursus. Kurset består af et ambitiøst kursusprogram, som du finder længere nede på siden her.

Formål

På kurset føres du ind i PowerPoint-universet og introduceres til programmets uanede muligheder og funktioner, så du får (nyt) blod på tanden til at udarbejde professionelle præsentationer, som du med ro i sindet har lyst til at præsentere over for både kolleger, ledere og ikke mindst nuværende og potentielle samarbejdspartnere og kunder.

Kursets underviser lærer dig, hvordan du fra bunden opbygger en præsentation og anvender de mange kreative og smarte funktioner – herunder arbejdet med tekster, figurer, billeder, diagrammer, animationer, diasshow mv., således at dine præsentationer bliver levende og mere indbydende. Du får endvidere mulighed for at udarbejde dine egne skabeloner samt får inspiration og retningslinjer til, hvordan du bedst muligt formidler dine budskaber. Kurset tilbyder dig også en stor buffet af tips og tricks, der lover at effektivisere dit arbejde i programmet.

Engageret og knalddygtig underviser!

”Engageret og knalddygtig underviser! Nemt at finde lokationen i Aarhus 🙂 Og absolut værd at bruge transporttid på med en så dygtig og engageret underviser. Ligeledes har dialogen med jer (Montus) været rigtig god – søde og hjælpsomme medarbejdere! :-)”

– Connie Wodstrup Petersen, Yara Danmark A/S
Meget inspirerende kursus

“Det var en meget god og lærerig oplevelse med meningsfuldt og inspirerende indhold!”

– Marlene Veiss-Pedersen, LBN Medical A/S
Lærerigt kursus med utrolig dygtig underviser

“Birgitte er meget dygtig og enormt rar at høre på. Jeg fik meget fagligt ud af at deltage på kurset og lærte hvad- samt hvordan man præsenterer med PowerPoint, på en professionel måde. Jeg er yderst tilfreds. :-)”

– Helle Bayer Kristiansen, Baader Food Systems A/S
Fedt med hands-on øvelser!

“Jeg synes at det var en rigtig god og inddragende undervisning, hvortil der var plads til at stille konkrete spørgsmål til underviseren. Det fungerede rigtig godt med hands-on øvelser.”

– Mia Pommer Jessen, SEW-EURODRIVE A/S

Indhold

  • Opbygning af effektive præsentationer
  • Introduktion til PowerPoints funktioner
  • Masterens betydning
  • Importér tekst og dias fra Word og andre kilder
  • Værktøjer til den visuelle præsentation
  • Figurer, tegneværktøjer, billeder, diagrammer mv.
  • Animationer og diasshow
  • Optimal brug af PowerPoint til formidling af dine budskaber
  • Inspiration, tips og værktøjer til den mundtlige præsentation
  • Tips og tricks til det effektive arbejde

Underviser

Undervisningen varetages af Marketingdirektør og PowerPoint ekspert Birgitte Dolevert Larsen fra Zyxel Communications, hvor hun har det overordnede ansvar for koncernens markedsføring og kommunikation i Europa, Mellemøsten og Afrika.

I sin undervisning lægger Birgitte vægt på at skabe en afslappet og inkluderende atmosfære, hvor kursisterne får en dyb indsigt i PowerPoints mange spændende, anvendelige og ofte usete funktioner – sideløbende med rig mulighed for at stille spørgsmål. Birgitte inviterer også sine kursister med ind i marketinguniverset, hvor det præsenteres og diskuteres, hvilke løsninger der har effekt på modtageren. Målet er, at kursisterne skal gå fra dagen med inspiration og lyst til selv at fortsætte arbejdet med at udvikle flotte og professionelle præsentationer, der på optimal vis kommunikerer de ønskede budskaber.

Birgitte Dolevert Larsen
Marketingdirektør og PowerPoint ekspert
4.86/5 (93 evalueringer)

Birgitte arbejder som marketingdirektør i Zyxel Communications – én af verdens førende producenter af internet teknologi, hvor hun har det overordnede ansvar for koncernens markedsføring og kommunikation i Europa, Mellemøsten og Afrika. Birgitte er uddannet Cand. Merc. og har en markedsføringsbaggrund fra store internationale virksomheder – herunder The Walt Disney Company, Microsoft, GN Audio samt skandinaviske EG. Hun udvikler og afholder selv præsentationer i både ind- og udland, og har i mange år arbejdet med Microsoft Office – herunder i særdeleshed PowerPoint. I sin undervisning lægger Birgitte vægt på at skabe en afslappet og inkluderende atmosfære, hvor kursisterne får en dyb indsigt i PowerPoints mange spændende, anvendelige og ofte uopdagede funktioner – sideløbende med rig mulighed for at stille spørgsmål. Birgitte inviterer også sine kursister med ind i marketing universet, hvor det præsenteres og diskuteres, hvilke løsninger der har effekt på modtageren. Målet er, at kursisterne skal gå fra dagen med inspiration og lyst til selv at fortsætte arbejdet med at udvikle flotte og professionelle præsentationer, der på optimal vis kommunikerer de ønskede budskaber. Underviser på PowerPoint – flotte og professionelle præsentationer.

LÆS MERE

Målgruppe

Kurset er for dig, som minimum har basisviden om PowerPoint, og som ønsker at blive endnu bedre til at udnytte programmets mange muligheder og funktioner, så dine budskaber præsenteres og formidles på professionel vis.

Afholdelsessted

Kurset afholdes i lækre, 5-stjernede omgivelser på Copenhagen Marriott Hotel i København og på Radisson Blu Scandinavia Hotel i Aarhus. Begge hoteller tilbyder fantastiske og inspirerende kursusfaciliteter og vil fra morgen til eftermiddag sørge for udsøgt fuld forplejning. Du går altså ikke kun hjem med ny viden og brugbare redskaber, du går også hjem med en uforglemmelig oplevelse.

Praktisk

Du får både inden og efter din kursusdeltagelse adgang til et e-learning kursusmateriale. Materialet, der er udviklet i samarbejde med vores underviser, er håndgribeligt og nemt anvendeligt, og det kan med fordel bruges som et effektivt opslagsværk, så du hjemme kan arbejde videre med det lærte.

Kurset henvender sig til dig, som bruger PowerPoint 2019, 2016, 2013, 2010, 2007 eller 365. Kurset er et pc-kursus, så bruger du Mac, skal du være opmærksom på mulige afvigelser i brugerflade og funktionalitet.

VIGTIGT: På kursusdagen vil der løbende være praktiske øvelser samt case opgaver. Du skal derfor selv medbringe computer med PowerPoint installeret. Underviseren vil inden kursusstart kontakte kursisterne for bedst muligt at kunne tilpasse dagens program til kursisternes ønsker.

Da der er mange praktiske øvelser på kurset, er deltagerantallet begrænset. Vi anbefaler, at du tilmelder dig allerede nu, hvis du og dine kolleger vil være sikret en plads.

Program

Kl. 8.30
Morgenmad og velkomst
Kl. 9.00
Opbygning af effektive præsentationer

Kursets første oplæg lærer dig, hvordan PowerPoint fungerer, samt hvordan du opbygger den effektive præsentation på en let og overskuelig måde.
– Introduktion til hvordan PowerPoint fungerer
– Opbygning af dine præsentationer
– Forstå hvordan Masteren styrer dit design
– Temaer og foruddefinerede designs
– Importér tekst og dias fra Word og andre kilder.

Kl. 10.30
Pause
Kl. 10.45
Værktøjer til den visuelle præsentation

Kursets andet oplæg giver dig en række redskaber og værktøjer til, hvordan du kan gøre dine præsentationer visuelt præsentable.
– Indsæt figurer og billeder i din præsentation
– Tegneværktøjer til justering af figurer og billeder
– Brug SmartArt til visuel formidling med grafik
– Brug diagrammer til at visualisere dine data.

Kl. 12.00
Frokostpause
Kl. 13.00
Animationer og diasshow til den levende præsentation

Kursets tredje oplæg lærer dig, hvordan du kan gøre dine præsentationer levende og mere indbydende med animationer og diasshow.
– Muligheder med diasshow
– To skærme – se noter under diasshow
– Flere diasshows i samme præsentation
– Animationer – bevægelse af tekst og grafik
– Handlinger til det dynamiske diasshow.

Kl. 14.30
Pause
Kl. 14.45
PowerPoint til formidling af dine budskaber

Kursets fjerde oplæg giver dig indgående kendskab til, hvordan PowerPoint anvendes som et effektivt værktøj til formidling af dine budskaber til et ønsket publikum.
– Inspiration og retningslinjer til den effektive præsentation
– Formidling og præsentationsteknik
– Fang publikums opmærksomhed
– Hvad virker og hvad bør du undgå?
– Optimal opbygning af din præsentation
– Tips og tricks til den mundtlige præsentation.

Kl. 16.00
Afslutning – Montus takker af for i dag!

Læs artiklen “PowerPoint – fra triviel til fængende præsentation” her.

Vi glæder os til at byde dig velkommen!

Arrangementet inkluderer fuld forplejning, e-learning materiale samt diplom som bevis for din deltagelse. Der vil desuden være rig mulighed for at netværke med de øvrige deltagere samt underviser.

Pris

3.999kr.

 ekskl. moms

🎁 Tilmeld 3, og opnå 15% rabat. Rabatten fratrækkes automatisk i kurven.
Tid & sted
Kursusevalueringer

  1. Charlotte van Soest, Burmeister & Wain Scandinavian Contractor A/S

    ”Dygtig underviser og formidler. Velvalgt kursussted. Faglig og inspirerende sparring. Jeg var yderst tilfreds med det hele. Jeg vil helt sikkert kigge i jeres program, når jeg søger mit næste kursus.”

  2. Lea Munk Staugaard, Parkinsonforeningen

    ”Hun var meget inddragende og lyttende i sin undervisning. Der var god mulighed for at få svar på individuelle problemer/spørgsmål og skabte en god atmosfære på holdet. Lille hold med meget elev-inddragelse var virkelig dejligt.”

  3. Michael Lendvald Tengstedt, C&B Systemer

    ”Rigtig fin gennemgang på alle niveauer, så alle kunne følge med, fin forplejning og generelt god stemning.”

  4. Marianne Brøndum Pedersen, Sygehus Lillebælt

    ”God underviser som formåede at levere differentieret undervisning. Jeg en meget tilfreds kursist.”

  5. Lene Kildahl Pedersen, GLS-A (Gartneri-, Land- og Skovbrugets Arbejdsgivere)

    ” Rigtig god og jordnær formidling. For mit vedkommende er det rart at der ikke er så mange på holdet.”

SKRIV EN ANMELDELSE

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Deltag på kurset som mange andre
Afholdes i 5-stjernede omgivelser
Brug for hjælp?

Du er altid velkommen til at kontakte os ved at sende en e-mail til info@montus.dk. Du kan også ringe ind til os. Vi sidder klar til at tage imod din henvendelse.

Ofte stillede spørgsmål
Er der venteliste til udsolgte kurser?

Ja, du kan godt skrives på ventelisten til et udsolgt kursus. Dog garanterer vi ikke, at du kan få en plads på holdet. Vi anbefaler derfor, at du tilmelder dig første ledige dato og samtidig skriver til os på info@montus.dk, hvis du ønsker en plads på ventelisten.

Kan man lave en forhåndsreservation?

Ja! Da mange af vores arrangementer har et begrænset antal deltagerpladser, er det muligt at lave en forhåndsreservation. Du er dermed sikret en plads på holdet helt uforpligtende og uden nogen form for økonomisk hæftelse. Vilkårene for reservationen afhænger af arrangement og aftale.

Afholder I firmakurser?

Ja, vi hjælper årligt mange virksomheder med afholdelse af skræddersyede, interne firmakurser, hvor vores undervisere kommer ud til jer, når det passer ind i kalenderen. Læs mere her.

Hvor længe varer kurset?

Kurserne varer som udgangspunkt fra kl. 8:30 – 16:00. Dagen starter med registrering, morgenmad og networking fra kl. 8:30, og undervisningen går i gang kl. 9:00. Der vil blive serveret frokost i hotellets delikate restaurant fra kl. 12:00 – 13:00 og kl. 14:30 serveres the, kaffe og kage. Arrangementet forventes afrundet og afsluttet kl. 16:00.

Kan jeg få tilskud fra en kompetencefond?

Der findes forskellige muligheder for at søge økonomisk støtte til kompetencegivende efter- eller videreuddannelse. Næsten alle overenskomster har en aftale om en kompetencefond. Fra kompetencefonden kan der søges tilskud til kurser- eller uddannelsesforløb for ansatte omfattet af overenskomsten.

Fonden finansieres ved, at arbejdsgiverne årligt indbetaler et obligatorisk beløb for de medarbejdere, der er omfattet af en overenskomst med tilhørende kompetencefond.

Der findes kompetencefonde for offentligt ansatte samt brancheforeninger og organisationer for privatansatte.

Offentlige:
Den Kommunale Kompetencefond
Den Regionale Kompetencefond
Den Statslige Kompetencefond

Private:

Industriens Kompetenceudviklingsfond
Kompetencefondene for Dansk Industri, HK Handel og HK Privat
Bygge- og Anlægsbranchens Udviklingsfond

Sådan ansøger du til kompetencefondene:

  • Tal med din leder om dine udviklingsmuligheder. Det er din leder, der i sidste ende skal godkende din ansøgning
  • Find pris, start- og slutdatoer samt link til det kursus- eller uddannelsesforløb, du gerne vil søge støtte til. Se hele vores kursuskatalog her.
  • Udfyld og indsend din ansøgning til den pågældende kompetencefond
  • Endeligt skal ansøgningen underskrives af dig, din leder og din tillidsrepræsentant / faglige organisation. Du kan forvente svar inden for ca. to uger.

Når du skal udfylde din ansøgning, skal du have følgende oplysninger klar:

  • Arbejdspladsens P-nummer (10 cifre)
  • Navn på det kursus- eller uddannelsesforløb, du ønsker at deltage på
  • Navn på kursusudbyder
  • Start- og slutdatoer for uddannelsen
  • Pris på uddannelsen og evt. transport- og materialeudgifter
  • Kontaktoplysninger (e-mail og tlf.) på din leder og tillidsrepræsentant.

I kan også søge tilskud som gruppe. Dette kan I dog kun gøre, hvis alle medarbejderne deltager på samme uddannelse, har samme leder, har samme tillidsrepræsentant og er dækket af samme overenskomst.

Læs mere her.

Kan jeg få rabat?

Der er mulighed for rabat ved tilmelding af flere personer fra samme virksomhed. Der er også mulighed for at opnå rabat, hvis du ønsker tilmelding til flere kurser i samme ordre.

Kontakt os for at høre mere om rabatmulighederne.

Hvornår sker fakturering og betaling?

Umiddelbart efter tilmelding modtager du en faktura pr. e-mail. Såfremt den skal sendes elektronisk, bedes du oplyse virksomhedens EAN nr. ved tilmelding.

Betalingsbetingelserne er 8 dage netto fra fakturadato. Priserne er anført i danske kroner ekskl. moms.

Se alle spørgsmål og svar her

Relaterede kurser