Social medie-strategi
Få værktøjer og viden til at bruge de sociale medier professionelt i din forretningsstrategi, og forbedr virksomhedens bundlinjen.
Sociale medier (også kaldet SoMe), herunder Facebook, LinkedIn, Instagram mv. har i de senere år fået enorm indflydelse på virksomhedernes dagligdag. Udtryk som Likes, Share, Retweet m.m. er blevet en integreret del af ordforrådet hos den brede befolkning. Men hvordan kan denne stigende tendens og interesse omsættes til målbare resultater i virksomheden?
I det moderne mediebillede kan det være udfordrende og krævende at trænge igennem på de sociale medier. Det er derfor essentielt, at du har den helt rette strategi, hvis du ønsker at bryde gennem muren. En god, gennemarbejdet social medie-strategi har nemlig enorm værdi for virksomheden og sikrer, at din indsats er både målrettet og målbar, hvis det vel at mærke gøres rigtigt.
Formål
På dette kursus får du udvidet dine færdigheder inden for brugen af sociale medier vha. effektive værktøjer, samt indsigt i, hvilke fordele, ulemper, indflydelse og magt, de sociale medier har. Du lærer desuden at strømligne virksomhedens strategiske arbejde med disse platforme gennem relevant teori og praktiske cases, således at arbejdet med sociale medier bliver mere struktureret og fokuseret omkring de områder, som har særlig relevans for dine arbejdsopgaver. Kort sagt får du omsat dine ambitioner om at være mere digital til konkrete, overskuelige handlinger.
Indhold
- Introduktion til professionel brug af sociale medier, herunder Facebook, LinkedIn og Instagram
- Fra traditionel, digital marketing til aktivering af ambassadører
- Sociale mediers fordele, ulemper, indflydelse og magt
- Udarbejdelse af et struktureret program
- Definér dine målsætninger, og lav en strategi for at opnå disse
- Sæt indholdet under lup
- Tjekliste til den effektive strategi
- Bliv rustet til fremdrift og shitstorm.
Målgruppe
Kurset er for dig, som arbejder med virksomhedens kommunikation eller marketing og ønsker større indsigt i brugen af de sociale medier. Der vil blive arbejdet videre med din eksisterende viden inden for sociale medier samt de erfaringer, du allerede har gjort dig.
Praktisk
Kurset afholdes på de eksklusive hoteller Copenhagen Marriott og Radisson Blu Scandinavia, Aarhus fra kl. 9:00-16:00 med fuld forplejning fra kl. 8:30.
Du modtager et undervisningsmateriale – naturligvis i digital form for at skåne miljøet! Læs mere om vores arbejde med CSR og bæredygtighed.
Efter kurset modtager du et deltagerdiplom.
Program
Kursets første oplæg introducerer dig for brugen af sociale medier og disses forudsætninger for at opnå succes i virksomheden. Du introduceres desuden for sociale mediers fordele, ulemper, indflydelse og magt.
– Introduktion til professionel brug af sociale medier, herunder Facebook, LinkedIn og Instagram
– Virksomhederne flytter fokus væk fra traditionel, digital marketing
– Sats på aktivering af medarbejdere, kunder og influencers som ambassadører
– Fordele og ulemper ved sociale medier
– Sociale mediers indflydelse og magt
– Få konkret indblik i diverse tilgange og elementer til at skabe et struktureret program for din virksomhed.
Kursets andet oplæg sætter fokus på vigtigheden med tilstedeværelsen af sociale medier, præmisserne virksomheden skal arbejde under samt dit arbejde med egne målsætninger.
– Vigtigheden med tilstedeværelsen af sociale medier
– Præmisser for virksomheden
– Fremdyrk dit eget formål
– Strategi for at opnå dine målsætninger.
Kursets tredje oplæg lærer dig at anvende de grundtaktikker, som bruges til at opnå større synlighed og loyalitet hos kunderne, som i sidste ende resulterer i øget omsætning. Det gode indhold er nøglen til succes.
– Sæt indholdet under lup
– Omdan dit formål til håndgribelige, engagerede opdateringer
– Grundtaktikker til at skabe synlighed og loyalitet.
Kursets fjerde oplæg introducerer dig for en tjekliste af emner og teknikker, som du skal arbejde med for at kunne sammenstrikke en gennemarbejdet og effektiv strategi for din virksomheds tilstedeværelse på sociale medier.
– Den skræddersyede tjekliste
– Bliv rustet til fremdrift og shitstorm.
Læs artiklen “Facebook – Styrk dit brand, og optimér dit salg” her.
Læs artiklen “Sådan får du succes med din Google AdWords kampagne” her.
Vi glæder os til at byde dig velkommen!
Arrangementet inkluderer fuld forplejning, e-learning materiale samt diplom som bevis for din deltagelse. Der vil desuden være rig mulighed for at netværke med de øvrige deltagere samt underviser.
Relaterede kurser
-
Excel for økonomi- og regnskabsafdelingen (2 dage)
Bliv skarp til de funktioner i Excel, som understøtter dine arbejdsopgaver som økonomi- og regnskabsmedarbejder.
LÆS MERE7.499kr. -
Excel grundlæggende
Kurset er for dig, der enten er ny i Excel og ønsker en optimal begyndelse, således at du selv kan navigere rundt i programmet, eller for dig, som allerede anvender Excel og ønsker større indsigt
LÆS MERE3.999kr. -
Nudging & adfærdsdesign
Træn dig og dine omgivelser til at træffe bedre beslutninger. Vi lever i en kompleks verden, som dagligt stiller mange krav, og forskning viser, at vi desværre kun har begrænsede kognitive ressourcer tilgængelige, når vi skal
LÆS MERE5.499kr. -
Den professionelle sekretær
En inspirerende dagsrejse, der er skræddersyet til at styrke sekretærfaget rolle, så du kan blive endnu mere effektiv og professionel. Er du klar til at tage dit sekretærspil til næste niveau? Så er "Den
LÆS MERE5.499kr. -
Lederuddannelsen
- et intenst lederboost (6 dage)Deltag på et stærkt fagligt, udfordrende og personligt givende udviklingsforløb, som booster dine lederkompetencer og støtter dig i en krævende dagligdag, hvor vigtige mål og resultater skal nås. Et ambitiøst og intenst læringsforløb, som hæver
LÆS MERE29.999kr.
Marianne Ærsøe, DTU Entrepreneurship –
”God og levende underviser.”
Louise Nordgaard, Faxe Kommune – Center for sundhed & pleje –
”Meget kompetent underviser og relevant, konkret viden.”
Jan Kampman, Outrup Vinduer & Døre A/S –
”Bedst: Lille hold med tid til at underviseren kunne hjælpe den enkelte. Vi kom omkring meget og materialet har givet en lyst til at udfordre sig selv fremadrettet.”
Edel Andersen, Pack Plast A/S –
”Underviseren er super dygtig, har en bred faglig viden, som han er god til at dele ud af, og så er han god til at komme med eksempler.”
Lena Orup, Doms ApS –
”Underviseren var rigtig god til at få fanget ens opmærksom, og dele tiden op i undervisning og opgaver.”
Katja Falck Rasmussen, Gigtforeningen –
”Underviseren! Hold nu op, hvor kan han formidle viden, så man kan forstå det. Alt var virkelig godt.”