Pris

 ekskl. moms

Tid & sted

Skræddersyet firmakursus

Dette kursus tilbydes udelukkende som et firmakursus, hvor vores erfarne underviser kommer ud til jeres virksomhed og tilpasser indholdet til jeres specifikke behov. Kontakt os i dag for at høre mere om mulighederne for et firmakursus, der passer præcis til jeres virksomhed. Vi glæder os til at høre fra dig!

📞 Ring direkte til Christel på 5374 6100
✉️ Eller skriv på cr@montus.dk

Når du vil hurtigt i mål med klargøring af data.

Med Excels nye indbyggede værktøjer til data-håndtering – og en optimal udnyttelse af Excels standardfunktioner – kan du let og enkelt automatisere klargøring af data.

Formål

Kurset henvender sig både til dig, der skal håndtere store og komplekse datamængder, og til dig, der synes, at du bruger for meget af din tid på tilbagevendende opgaver med manuel håndtering af data. Du vil gerne lære smarte teknikker til at hente, kombinere og tilpasse data uden, at det bliver for kompliceret og vedligeholdelsestungt.

  • Lær, hvordan du automatiserer processen omkring hentning og kombination af data fra flere forskellige datakilder (fx SQL, Access, Excel og CSV-filer). Lær også at kombinere indholdet fra flere ark i samme fil – uden brug af performancekrævende formler.
  • Bliv trænet i, hvordan du anvender parametre til at styre afgrænsning og betingelser for udvælgelse og beregninger i dine dataudtræk.
  • Bliv bekendt med Power Querys mange muligheder for smart og dynamisk tilpasning og berigelse af data.
  • Brug Power Pivot til effektivt at kombinere og strukturere data samt beregne vigtige nøgletal, som er svære eller umulige at lave andre steder.
  • Optimér din brug af Excels standardfunktioner til at indbygge dynamik og brugervenlig funktionalitet.

Der er maks. 8 deltagere på vores kursushold, idet vi vil sikre en intensiv dialog mellem kursister og underviser. Vi prioriterer også, at der skal være god tid til at relatere stoffet til kursisternes egne Excel-udfordringer i hverdagen.

Indhold

Dag 1:

  • Introduktion til Power Query
  • Hent af data fra forskellige kilder
  • Brug af parametre ved datahentning
  • Rens og korrigér for ukorrekt og overflødig data
  • Split, kombinér og formatér kolonneindhold
  • Filtrér, sortér og arrangér data
  • Konsolidering af data fra input-ark
  • Omstrukturering fra kolonne til række
  • Summering og gruppéring af data.

Dag 2:

  • Introduktion til Power Pivot
  • Tilføjelse af data til Excels datamodel
  • Forbind forskellige datasæt
  • Opbygning af dimensionshierarkier
  • Beregning af særlige nøgletal med DAX-formler
  • Intro til brug af pivot-tabeller og kube-formler oven på Power Pivot.

Undervisere

Jonas Lützen
Konsulent hos exacto & Excel ekspert
4.8/5 (109 evalueringer)

Jonas er Cand.merc. i økonomistyring og har 5 års erfaring med controlling og budgettering samt optimering af processer inden for økonomi og it. Jonas er senior consultant hos exacto og arbejder som professionel udvikler af løsninger baseret på Excel, VBA, SQL og Power BI. exacto er et konsulenthus med speciale i Excel. I mere end 15 år har exacto løst opgaver for over 500 af Danmarks førende virksomheder. Alle exactos konsulenter har praktisk erfaring fra arbejde i en økonomifunktion, og arbejder til daglig fuld tid med udviklingsopgaver i Excel. Det giver en stærk kombination af forretningsforståelse og teknisk kompetence, der kommer kunderne til gavn i form af gennemtænkte- og funktionelle løsninger. exacto har ligeledes over 10 års erfaring med undervisning i Excel og VBA, samt i brug af Power Query og Power Pivot. Underviser på vores Excel-kurser.

LÆS MERE
Mads Ammitzbøll Nielsen
Konsulent hos exacto & Excel ekspert
4.91/5 (7 evalueringer)

Mads har en baggrund som Cand.merc. i International Business and Management og har 5 års erfaring med økonomi og IT. Til dagligt arbejder Mads som konsulent og udvikler af løsninger baseret på Excel, VBA, SQL, Access og Power BI hos exacto, hvor han leverer løsninger til alt fra små virksomheder og til nogle af Danmarks største. exacto er et konsulenthus med speciale i Excel. I mere end 15 år har exacto løst opgaver for over 500 af Danmarks førende virksomheder. Alle exactos konsulenter har praktisk erfaring fra arbejde i en økonomifunktion, og arbejder til daglig fuld tid med udviklingsopgaver i Excel. Det giver en stærk kombination af forretningsforståelse og teknisk kompetence, der kommer kunderne til gavn i form af gennemtænkte- og funktionelle løsninger. Underviser på vores Excel-kurser.

LÆS MERE

Målgruppe

Kurset er for dig, der allerede er hjemmevant i Excel, men som gerne vil tage dine evner og muligheder et skridt videre.

Praktiske informationer

Inklusiv i prisen får du forplejning og 3 måneders hotline-support.

Kurset i avanceret data-analyse er et 2-dagskursus og afvikles i tidsrummet kl. 8.30-16.00.

Medbring computer med Excel installeret, da kurset er praktisk orienteret med hands-on øvelser.

Vi glæder os til at byde dig velkommen!

Pris

 ekskl. moms

Tid & sted
Afholdes i 5-stjernede omgivelser
Kursusevalueringer

Ingen anmeldelser at vise

Vær den første til at anmelde “Excel – Optimeret data-håndtering (2 dage)”

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Deltag på kurset som mange andre
Brug for hjælp?

Du er altid velkommen til at kontakte os ved at sende en e-mail til info@montus.dk. Du kan også ringe ind til os. Vi sidder klar til at tage imod din henvendelse.

Ofte stillede spørgsmål
Er der venteliste til udsolgte kurser?

Ja, du kan godt skrives på ventelisten til et udsolgt kursus. Dog garanterer vi ikke, at du kan få en plads på holdet. Vi anbefaler derfor, at du tilmelder dig første ledige dato og samtidig skriver til os på info@montus.dk, hvis du ønsker en plads på ventelisten.

Kan man lave en forhåndsreservation?

Ja! Da mange af vores arrangementer har et begrænset antal deltagerpladser, er det muligt at lave en forhåndsreservation. Du er dermed sikret en plads på holdet helt uforpligtende og uden nogen form for økonomisk hæftelse. Vilkårene for reservationen afhænger af arrangement og aftale.

Afholder I firmakurser?

Ja, vi hjælper årligt mange virksomheder med afholdelse af skræddersyede, interne firmakurser, hvor vores undervisere kommer ud til jer, når det passer ind i kalenderen. Læs mere her.

Hvor længe varer kurset?

Kurserne varer som udgangspunkt fra kl. 8:30 – 16:00. Dagen starter med registrering, morgenmad og networking fra kl. 8:30, og undervisningen går i gang kl. 9:00. Der vil blive serveret frokost i hotellets delikate restaurant fra kl. 12:00 – 13:00 og kl. 14:30 serveres the, kaffe og kage. Arrangementet forventes afrundet og afsluttet kl. 16:00.

Kan jeg få tilskud fra en kompetencefond?

Der findes forskellige muligheder for at søge økonomisk støtte til kompetencegivende efter- eller videreuddannelse. Næsten alle overenskomster har en aftale om en kompetencefond. Fra kompetencefonden kan der søges tilskud til kurser- eller uddannelsesforløb for ansatte omfattet af overenskomsten.

Fonden finansieres ved, at arbejdsgiverne årligt indbetaler et obligatorisk beløb for de medarbejdere, der er omfattet af en overenskomst med tilhørende kompetencefond.

Der findes kompetencefonde for offentligt ansatte samt brancheforeninger og organisationer for privatansatte.

Offentlige:
Den Kommunale Kompetencefond
Den Regionale Kompetencefond
Den Statslige Kompetencefond

Private:

Industriens Kompetenceudviklingsfond
Kompetencefondene for Dansk Industri, HK Handel og HK Privat
Bygge- og Anlægsbranchens Udviklingsfond

Sådan ansøger du til kompetencefondene:

  • Tal med din leder om dine udviklingsmuligheder. Det er din leder, der i sidste ende skal godkende din ansøgning
  • Find pris, start- og slutdatoer samt link til det kursus- eller uddannelsesforløb, du gerne vil søge støtte til. Se hele vores kursuskatalog her.
  • Udfyld og indsend din ansøgning til den pågældende kompetencefond
  • Endeligt skal ansøgningen underskrives af dig, din leder og din tillidsrepræsentant / faglige organisation. Du kan forvente svar inden for ca. to uger.

Når du skal udfylde din ansøgning, skal du have følgende oplysninger klar:

  • Arbejdspladsens P-nummer (10 cifre)
  • Navn på det kursus- eller uddannelsesforløb, du ønsker at deltage på
  • Navn på kursusudbyder
  • Start- og slutdatoer for uddannelsen
  • Pris på uddannelsen og evt. transport- og materialeudgifter
  • Kontaktoplysninger (e-mail og tlf.) på din leder og tillidsrepræsentant.

I kan også søge tilskud som gruppe. Dette kan I dog kun gøre, hvis alle medarbejderne deltager på samme uddannelse, har samme leder, har samme tillidsrepræsentant og er dækket af samme overenskomst.

Læs mere her.

Kan jeg få rabat?

Der er mulighed for rabat ved tilmelding af flere personer fra samme virksomhed. Der er også mulighed for at opnå rabat, hvis du ønsker tilmelding til flere kurser i samme ordre.

Kontakt os for at høre mere om rabatmulighederne.

Hvornår sker fakturering og betaling?

Umiddelbart efter tilmelding modtager du en faktura pr. e-mail. Såfremt den skal sendes elektronisk, bedes du oplyse virksomhedens EAN nr. ved tilmelding.

Betalingsbetingelserne er 8 dage netto fra fakturadato. Priserne er anført i danske kroner ekskl. moms.

Se alle spørgsmål og svar her