Pris

 ekskl. moms

Tid & sted

Skræddersyet firmakursus

Dette kursus tilbydes udelukkende som et firmakursus, hvor vores erfarne underviser kommer ud til jeres virksomhed og tilpasser indholdet til jeres specifikke behov. Kontakt os i dag for at høre mere om mulighederne for et firmakursus, der passer præcis til jeres virksomhed. Vi glæder os til at høre fra dig!

📞 Ring direkte til Christel på 5374 6100
✉️ Eller skriv på cr@montus.dk

Når du vil smartest muligt fra data til output.

Bliv klædt på til opsætning af dynamiske rapporter, som nemt kan opdateres uden manuel gentagelse af processerne for datatilpasning. Vi træner vi dig i at opbygge rapporteringsløsninger, som er lette at vedligeholde og videreudvikle, og som samtidig er flotte og brugervenlige.

Formål

Kurset er rettet mod dig, som sidder med ansvar for udarbejdelse af rapportering i Excel. Du vil gerne lære, hvordan du kan automatisere processerne omkring rapportering med henblik på at spare tid. Du ønsker også inspiration til, hvordan du med de nyeste funktioner i Excel kan gøre rapporteringen mere intuitiv for  brugerne, så de bliver i stand til selv at trække deres egne rapporter.

  • Få viden om, hvordan du med Excels værktøjer til data-håndtering kan automatisere og tilpasse udtræk af data.
  • Bliv trænet i teknikker til opbygning af dynamiske rapporter, så du kan spare tid i hverdagen og undgå fejl i rapporteringen.
  • Lær at anvende slicers, timelines, betinget formatering, diagrammer og meget andet, så dine rapporter fremstår professionelle og informative.
  • Gør dine rapporter brugervenlige og lette at overskue – vi ser på formatering, farver og opbygning af et flot og brugervenligt interface.

Der er maks. 8 deltagere på vores kursushold, idet vi vil sikre en intensiv dialog mellem kursister og underviser. Vi prioriterer også, at der skal være god tid til at relatere stoffet til kursisternes egne Excel-udfordringer i hverdagen.

Indhold

Dag 1:

  • Hent data fra flere datakilder
  • Sammensæt og udvælg data
  • Opbyg intelligent tidsdimension
  • Rens og tilpas dataindhold
  • Opsæt dynamisk mapping-tabel
  • Afgræns data ved brug af parametre i Excel
  • Design pivot-rapporter.

Dag 2:

  • Best practice for opbygning af rapporter
  • Byg rapporter med brug af dynamiske GETPIVOTDATA-formler
  • Byg rapporter med brug af tabel-formler
  • Byg rapporter med brug af særlige kube-formler
  • Anvend slicers og timelines i rapporter
  • Brug betinget formatering
  • Vælg og opbyg diagrammer
  • Design brugervenligt interface. 

Underviser

Jonas Lützen
Konsulent hos exacto & Excel ekspert
4.8/5 (109 evalueringer)

Jonas er Cand.merc. i økonomistyring og har 5 års erfaring med controlling og budgettering samt optimering af processer inden for økonomi og it. Jonas er senior consultant hos exacto og arbejder som professionel udvikler af løsninger baseret på Excel, VBA, SQL og Power BI. exacto er et konsulenthus med speciale i Excel. I mere end 15 år har exacto løst opgaver for over 500 af Danmarks førende virksomheder. Alle exactos konsulenter har praktisk erfaring fra arbejde i en økonomifunktion, og arbejder til daglig fuld tid med udviklingsopgaver i Excel. Det giver en stærk kombination af forretningsforståelse og teknisk kompetence, der kommer kunderne til gavn i form af gennemtænkte- og funktionelle løsninger. exacto har ligeledes over 10 års erfaring med undervisning i Excel og VBA, samt i brug af Power Query og Power Pivot. Underviser på vores Excel-kurser.

LÆS MERE
Mads Ammitzbøll Nielsen
Konsulent hos exacto & Excel ekspert
4.91/5 (7 evalueringer)

Mads har en baggrund som Cand.merc. i International Business and Management og har 5 års erfaring med økonomi og IT. Til dagligt arbejder Mads som konsulent og udvikler af løsninger baseret på Excel, VBA, SQL, Access og Power BI hos exacto, hvor han leverer løsninger til alt fra små virksomheder og til nogle af Danmarks største. exacto er et konsulenthus med speciale i Excel. I mere end 15 år har exacto løst opgaver for over 500 af Danmarks førende virksomheder. Alle exactos konsulenter har praktisk erfaring fra arbejde i en økonomifunktion, og arbejder til daglig fuld tid med udviklingsopgaver i Excel. Det giver en stærk kombination af forretningsforståelse og teknisk kompetence, der kommer kunderne til gavn i form af gennemtænkte- og funktionelle løsninger. Underviser på vores Excel-kurser.

LÆS MERE

Målgruppe

Kurset er for dig, der allerede er hjemmevant i Excel, men som gerne vil tage dine evner og muligheder et skridt videre.

Praktiske informationer

Inklusiv i prisen får du forplejning og 3 måneders hotline-support.

Kurset i avanceret data-analyse er et 2-dagskursus og afvikles i tidsrummet kl. 8.30-16.00.

Medbring computer med Excel installeret, da kurset er praktisk orienteret med hands-on øvelser.

Vi glæder os til at byde dig velkommen!

Pris

 ekskl. moms

Tid & sted
Afholdes i 5-stjernede omgivelser
Kursusevalueringer

Ingen anmeldelser at vise

Vær den første til at anmelde “Excel – Effektiv rapportering (2 dage)”

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Deltag på kurset som mange andre
Brug for hjælp?

Du er altid velkommen til at kontakte os ved at sende en e-mail til info@montus.dk. Du kan også ringe ind til os. Vi sidder klar til at tage imod din henvendelse.

Ofte stillede spørgsmål
Er der venteliste til udsolgte kurser?

Ja, du kan godt skrives på ventelisten til et udsolgt kursus. Dog garanterer vi ikke, at du kan få en plads på holdet. Vi anbefaler derfor, at du tilmelder dig første ledige dato og samtidig skriver til os på info@montus.dk, hvis du ønsker en plads på ventelisten.

Kan man lave en forhåndsreservation?

Ja! Da mange af vores arrangementer har et begrænset antal deltagerpladser, er det muligt at lave en forhåndsreservation. Du er dermed sikret en plads på holdet helt uforpligtende og uden nogen form for økonomisk hæftelse. Vilkårene for reservationen afhænger af arrangement og aftale.

Afholder I firmakurser?

Ja, vi hjælper årligt mange virksomheder med afholdelse af skræddersyede, interne firmakurser, hvor vores undervisere kommer ud til jer, når det passer ind i kalenderen. Læs mere her.

Hvor længe varer kurset?

Kurserne varer som udgangspunkt fra kl. 8:30 – 16:00. Dagen starter med registrering, morgenmad og networking fra kl. 8:30, og undervisningen går i gang kl. 9:00. Der vil blive serveret frokost i hotellets delikate restaurant fra kl. 12:00 – 13:00 og kl. 14:30 serveres the, kaffe og kage. Arrangementet forventes afrundet og afsluttet kl. 16:00.

Kan jeg få tilskud fra en kompetencefond?

Der findes forskellige muligheder for at søge økonomisk støtte til kompetencegivende efter- eller videreuddannelse. Næsten alle overenskomster har en aftale om en kompetencefond. Fra kompetencefonden kan der søges tilskud til kurser- eller uddannelsesforløb for ansatte omfattet af overenskomsten.

Fonden finansieres ved, at arbejdsgiverne årligt indbetaler et obligatorisk beløb for de medarbejdere, der er omfattet af en overenskomst med tilhørende kompetencefond.

Der findes kompetencefonde for offentligt ansatte samt brancheforeninger og organisationer for privatansatte.

Offentlige:
Den Kommunale Kompetencefond
Den Regionale Kompetencefond
Den Statslige Kompetencefond

Private:

Industriens Kompetenceudviklingsfond
Kompetencefondene for Dansk Industri, HK Handel og HK Privat
Bygge- og Anlægsbranchens Udviklingsfond

Sådan ansøger du til kompetencefondene:

  • Tal med din leder om dine udviklingsmuligheder. Det er din leder, der i sidste ende skal godkende din ansøgning
  • Find pris, start- og slutdatoer samt link til det kursus- eller uddannelsesforløb, du gerne vil søge støtte til. Se hele vores kursuskatalog her.
  • Udfyld og indsend din ansøgning til den pågældende kompetencefond
  • Endeligt skal ansøgningen underskrives af dig, din leder og din tillidsrepræsentant / faglige organisation. Du kan forvente svar inden for ca. to uger.

Når du skal udfylde din ansøgning, skal du have følgende oplysninger klar:

  • Arbejdspladsens P-nummer (10 cifre)
  • Navn på det kursus- eller uddannelsesforløb, du ønsker at deltage på
  • Navn på kursusudbyder
  • Start- og slutdatoer for uddannelsen
  • Pris på uddannelsen og evt. transport- og materialeudgifter
  • Kontaktoplysninger (e-mail og tlf.) på din leder og tillidsrepræsentant.

I kan også søge tilskud som gruppe. Dette kan I dog kun gøre, hvis alle medarbejderne deltager på samme uddannelse, har samme leder, har samme tillidsrepræsentant og er dækket af samme overenskomst.

Læs mere her.

Kan jeg få rabat?

Der er mulighed for rabat ved tilmelding af flere personer fra samme virksomhed. Der er også mulighed for at opnå rabat, hvis du ønsker tilmelding til flere kurser i samme ordre.

Kontakt os for at høre mere om rabatmulighederne.

Hvornår sker fakturering og betaling?

Umiddelbart efter tilmelding modtager du en faktura pr. e-mail. Såfremt den skal sendes elektronisk, bedes du oplyse virksomhedens EAN nr. ved tilmelding.

Betalingsbetingelserne er 8 dage netto fra fakturadato. Priserne er anført i danske kroner ekskl. moms.

Se alle spørgsmål og svar her