Pris

2.999kr.

 ekskl. moms

🎁 Tilmeld 3, og opnå 15% rabat. Rabatten fratrækkes automatisk i kurven.
Tid & sted

Lær at arbejde i Excel, og effektivisér din arbejdsdag.

Kurset er for dig, der enten er ny i Excel og ønsker en optimal begyndelse, således at du selv kan navigere rundt i programmet, eller for dig, som allerede anvender Excel og ønsker større indsigt i samt effektiv udnyttelse af programmets utallige funktioner og faciliteter.

Søger du et højere niveau, så tag et kig på Excel udvidet.

Udbytte

✔️Bliv indført i Excels grundlæggende funktioner og faciliteter
✔️ Indsigt i opbygning og genbrug af formler, samt hvordan Excel regner
✔️ Gør dine regneark visuelt flotte og præsentable med formatering
✔️ Lær at arbejde med større data samt tilpasse regnearket inden, det udskrives
✔️ Lær Excels indbyggede genveje, og få en stor buffet af tips og tricks.

Underviser

Jonas Lützen
Konsulent hos exacto & Excel ekspert
4.8/5 (109 evalueringer)

Jonas er Cand.merc. i økonomistyring og har 5 års erfaring med controlling og budgettering samt optimering af processer inden for økonomi og it. Jonas er senior consultant hos exacto og arbejder som professionel udvikler af løsninger baseret på Excel, VBA, SQL og Power BI. exacto er et konsulenthus med speciale i Excel. I mere end 15 år har exacto løst opgaver for over 500 af Danmarks førende virksomheder. Alle exactos konsulenter har praktisk erfaring fra arbejde i en økonomifunktion, og arbejder til daglig fuld tid med udviklingsopgaver i Excel. Det giver en stærk kombination af forretningsforståelse og teknisk kompetence, der kommer kunderne til gavn i form af gennemtænkte- og funktionelle løsninger. exacto har ligeledes over 10 års erfaring med undervisning i Excel og VBA, samt i brug af Power Query og Power Pivot. 📧 Kontakt: Jonasl@montus-kurser.dk Jonas underviser på: Excel for økonomi- og regnskabsafdelingen (2 dage) Excel grundlæggende Excel udvidet Excel uddannelsen

LÆS MERE
Mads Ammitzbøll Nielsen
Konsulent hos exacto & Excel ekspert
4.91/5 (7 evalueringer)

Mads har en baggrund som Cand.merc. i International Business and Management og har 5 års erfaring med økonomi og IT. Til dagligt arbejder Mads som konsulent og udvikler af løsninger baseret på Excel, VBA, SQL, Access og Power BI hos exacto, hvor han leverer løsninger til alt fra små virksomheder og til nogle af Danmarks største. exacto er et konsulenthus med speciale i Excel. I mere end 15 år har exacto løst opgaver for over 500 af Danmarks førende virksomheder. Alle exactos konsulenter har praktisk erfaring fra arbejde i en økonomifunktion, og arbejder til daglig fuld tid med udviklingsopgaver i Excel. Det giver en stærk kombination af forretningsforståelse og teknisk kompetence, der kommer kunderne til gavn i form af gennemtænkte- og funktionelle løsninger. 📧 Kontakt: Mads@montus-kurser.dk Mads underviser på: Excel for økonomi- og regnskabsafdelingen (2 dage) Excel grundlæggende Excel udvidet Excel uddannelsen

LÆS MERE
Jeg fik løst et reelt problem!

“Jeg fik mange aha-oplevelser og fik meget ud af kurset, som jeg virkelig kan bruge til dagligt, og som har løst et reelt problem, som jeg har haft længe.”

– Christian Nyhuus, Københavns Kommune
Godt materiale på kurset!

“Godt materiale på kurset, der nemt kan arbejdes videre med hjemme. Få deltagere på kurset, gør hjælp nem og hurtig.”

– Michael Thimm, Vestjysk Staldteknik ApS
Skønne faciliteter og god underviser!

“Underviseren var en god formidler. Omgivelserne og maden på Marriott var en stor bonus.”

– Christina Rem Olsen, Lolland Kommune

Praktisk

Kurset afholdes på de eksklusive hoteller Copenhagen Marriott og Radisson Blu Scandinavia, Aarhus fra kl. 9:00-16:00 med fuld forplejning fra kl. 8:30.

Inden kurset modtager du et kompendie samt opgavehæfte, som er udarbejdet i tæt samarbejde med vores Excel undervisere – naturligvis i digital form for at skåne miljøet! Læs mere om vores arbejde med CSR og bæredygtighed.

Undervisningen foregår i den nyeste version af Excel, men du kan også sagtens bruge ældre versioner.

Der undervises fra en pc, så hvis du bruger Mac, skal du være opmærksom på, at der kan være forskelle i brugerflade og funktioner.

Bemærk: Medbring computer med Excel installeret, da kurset er praktisk orienteret med hands-on øvelser.

Efter kurset modtager du et deltagerdiplom.

Program

Kl. 8.30
Morgenmad og velkomst
Kl. 9.30
Introduktion og regnearks opbygning

– Gennemgang af brugerfladen
– Tilpasning af brugerfladen til dit behov
– Regnearks navne og områder
– Opstilling af regneark fra bunden
– Regnearks forskellige ”lag” og datatyper
– Indtastning, redigering og sletning af data i celler
– Autoudfylde celler i regneark
– Arbejdet med rækker og kolonner, f.eks. slette, indsætte og tilpasse disse
– Genveje ifm. opbygning af regneark.

Kl. 10.30
Pause
Kl. 10.45
Opbygning af formler, funktioner og beregninger

– Hvordan Excel regner
– Brug Excel som lommeregner
– Opbygning og redigering af dynamiske formler
– Introduktion til indbyggede funktioner som SUM, MIDDEL, MIN, MAKS, HVIS, TÆL.HVIS og SUM.HVIS
– Genbrug af formler og funktioner andre steder i regnearket
– Lås celler i formler med $-tegn og navngivning
– Formler på tværs.

Kl. 12.00
Frokostpause
Kl. 13.00
Formatering og præsentation af data

– Formatering af forskellige datatyper som tal, tekst, datoer m.m.
– Skrift- og celleformatering
– Formatering af kanter og streger
– Betinget og dynamisk formatering
– Genbrug formatering ved hjælp af formatpenslen
– Rens og fjern formatering fra celler
– Oprettelse, redigering og formatering af diagrammer
– Indsæt dine diagrammer i Word og PowerPoint.

Kl. 14.30
Pause
Kl. 14.45
Større data og udskrivning

– Autoudfyld til udvælgelse af emner
– Sortering af data og frys af ruder
– Tabeltypografier
– Gør dit regneark klar til udskrivning
– Sideopsætning, sideinddeling og overskrifter på alle sider
– Sidehoved og -fod.

Kurset afsluttes med en gennemgang af relevante genvejstaster og andre brugbare tips og tricks.

Kl. 16.00
Afrunding og tak for i dag!

Har du brug for rådgivning eller hjælp til tilmelding, må du endelig kontakte os på tlf. +45 5372 8000 eller e-mail info@montus.dk.

(7 kundeanmeldelser)
Pris

2.999kr.

 ekskl. moms

🎁 Tilmeld 3, og opnå 15% rabat. Rabatten fratrækkes automatisk i kurven.
Tid & sted
Afholdes i 5-stjernede omgivelser
Kursusevalueringer

  1. Michael Thimm, B.F. Malketeknik

    ”En helt igennem givtig dag 🙂 Godt materiale, der nemt kan arbejdes videre med hjemme. Få deltagere gør hjælp nem og hurtig.”

  2. Linda Friis Sørensen, Dansk Handelsblad A/S

    ”Tak for endnu en fin undervisningsdag ? Det bedste var vekslen mellem teori og opgaver.”

  3. Laila Djernes, Baagøe Schou statsautoriseret revisionsaktieselskab

    ”Underviseren var let at forstå og gav mange gode tips. Et lille kursushold så mulighed for personlig hjælp.”

  4. Jan Aarenstrup, Kverneland Group Danmark AS

    ”Han er fremragende – godt tempo og virkelig god til at formidle. Han er så fagligt dygtig, at han kan supplere med gode tips til materialet.”

  5. Bettina Gohs, Röchling Meta-Plast A/S

    ”Det var super godt tilrettelagt, har sjældent haft et kursus hvor tiden er gået så hurtigt og man bare ikke har lyst til at gå, men bare vil have mere.”

  6. Pernille Larsen, Webhelp Denmark A/S

    ”Det var fedt at underviseren tog sig tid og kom med forslag til projekter, man allerede er i gang med. Så alt i alt er jeg super tilfreds!”

  7. Lotte Larsen, Privatist

    ”Fik en masse viden med hjem, jeg kan udvikle og arbejde videre med.”

SKRIV EN ANMELDELSE

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Deltag på kurset som mange andre
Brug for hjælp?

Du er altid velkommen til at kontakte os ved at sende en e-mail til info@montus.dk. Du kan også ringe ind til os. Vi sidder klar til at tage imod din henvendelse.

Ofte stillede spørgsmål
Modtager jeg et kursusbevis eller diplom?

Alle deltagere modtager efter kurset et digitalt personligt diplom, både på vores åbne kurser, uddannelser og firmakurser (hvis dette ønskes).

Er der tests, certificering eller eksamen?

Nej, vores kurser og uddannelser indeholder ikke formelle tests, eksamener eller certificeringer. Fokus ligger i stedet på praktisk og anvendelsesorienteret undervisning, så du kan bruge den nye viden direkte i dit arbejde eller privat. Selvom der ikke er krav om bestået eksamen, får du altid et deltagerbevis, som dokumenterer din deltagelse og gennemførsel af kurset.

Er der venteliste til udsolgte kurser?

Ja, du kan godt skrives på ventelisten til et udsolgt kursus. Dog garanterer vi ikke, at du kan få en plads på holdet. Vi anbefaler derfor, at du tilmelder dig første ledige dato og samtidig skriver til os på info@montus.dk, hvis du ønsker en plads på ventelisten.

Hvornår er sidste tilmeldingsfrist?

Du kan tilmelde dig helt frem til dagen før afholdelse enten på hjemmesiden, pr. e-mail eller pr. telefon fra mandag til fredag kl. 8:30–16:30.

Kan man lave en forhåndsreservation?

Ja! Da mange af vores arrangementer har et begrænset antal deltagerpladser, er det muligt at lave en forhåndsreservation. Du er dermed sikret en plads på holdet helt uforpligtende og uden nogen form for økonomisk hæftelse. Vilkårene for reservationen afhænger af arrangement og aftale.

Afholder I firmakurser?

Ja, vi hjælper årligt mange virksomheder med afholdelse af skræddersyede, interne firmakurser, hvor vores undervisere kommer ud til jer, når det passer ind i kalenderen. Læs mere her.

Er der parkeringsmuligheder ved kursusstedet?

Ja, der er mulighed for parkering ved hotellerne. Hotellerne har både deres egen betalingsparkering og derudover er der gadeparkering. Du kan se parkeringsmuligheder for hvert specifikt kursussted under vores FAQ.

Ligger afholdelsesstedet tæt på offentlig transport?

Ja, vores afholdelsessteder, altså hotellerne, ligger tæt på togstationer. Du kan derfor nemt tage toget til kursusstedet, uanset hvor i landet kurset afholdes. Du kan se transportmuligheder for hvert specifikt kursussted under vores FAQ.

Er forplejning inkluderet i prisen?

Ja, forplejning er inkluderet i prisen på alle vores heldagskurser og uddannelser. Du får fuld forplejning med morgenmad, frokost, eftermiddagskage, snacks og drikkevarer ad libitum. Derudover sørger vi for kaffe, te og forfriskninger i alle pauser.

Kan jeg få rabat?

I kan få rabat ved tilmelding af flere deltagere fra samme virksomhed. Derudover tilbyder vi også rabat, hvis du tilmelder dig flere kurser i samme ordre.
Desuden kan du, ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev, løbende få eksklusive tilbud og nyheder.
Kontakt os gerne for mere information om aktuelle rabatmuligheder og skræddersyede tilbud til din virksomhed.

Hvornår sker fakturering og betaling?

Umiddelbart efter tilmelding modtager du en faktura pr. e-mail. Såfremt den skal sendes elektronisk, bedes du oplyse virksomhedens EAN nr. ved tilmelding.

Betalingsbetingelserne er 8 dage netto fra fakturadato. Priserne er anført i danske kroner ekskl. moms.

Se alle spørgsmål og svar her

Relaterede kurser