Pris

3.999kr.

 ekskl. moms

🎁 Tilmeld 3, og opnå 15% rabat. Rabatten fratrækkes automatisk i kurven.
Tid & sted

Bliv avanceret i Excel, og oplev bedre arbejdsrutiner.

Kurset er for dig, der allerede har grundlæggende, praktisk erfaring med Excel og ønsker at udvide dine færdigheder i programmet, så du funktionelt og professionelt kan anvende Excel til avancerede analyser og regnskabsopgaver.

Det forudsættes, at du har et niveau svarende til Excel grundlæggende.

Udbytte

✔️ Få tips og tricks til det effektive arbejde med Excel, og lær at arbejde på tværs af flere ark og projektmapper
✔️ Få indsigt i Excels mange funktioner og avancerede formler
✔️ Få visuelt overblik, og lær at beskytte dine data og regneark
✔️ Få redskaber til arbejdet med pivottabeller
✔️ Få værktøjer til at håndtere og arbejde med større data samt opbygge mere avancerede regneark, regnskabsmodeller, rapporter mv.

Underviser

Jonas Lützen
Konsulent hos exacto & Excel ekspert
4.8/5 (109 evalueringer)

Jonas er Cand.merc. i økonomistyring og har 5 års erfaring med controlling og budgettering samt optimering af processer inden for økonomi og it. Jonas er senior consultant hos exacto og arbejder som professionel udvikler af løsninger baseret på Excel, VBA, SQL og Power BI. exacto er et konsulenthus med speciale i Excel. I mere end 15 år har exacto løst opgaver for over 500 af Danmarks førende virksomheder. Alle exactos konsulenter har praktisk erfaring fra arbejde i en økonomifunktion, og arbejder til daglig fuld tid med udviklingsopgaver i Excel. Det giver en stærk kombination af forretningsforståelse og teknisk kompetence, der kommer kunderne til gavn i form af gennemtænkte- og funktionelle løsninger. exacto har ligeledes over 10 års erfaring med undervisning i Excel og VBA, samt i brug af Power Query og Power Pivot. Underviser på vores Excel-kurser.

LÆS MERE
Mads Ammitzbøll Nielsen
Konsulent hos exacto & Excel ekspert
4.91/5 (7 evalueringer)

Mads har en baggrund som Cand.merc. i International Business and Management og har 5 års erfaring med økonomi og IT. Til dagligt arbejder Mads som konsulent og udvikler af løsninger baseret på Excel, VBA, SQL, Access og Power BI hos exacto, hvor han leverer løsninger til alt fra små virksomheder og til nogle af Danmarks største. exacto er et konsulenthus med speciale i Excel. I mere end 15 år har exacto løst opgaver for over 500 af Danmarks førende virksomheder. Alle exactos konsulenter har praktisk erfaring fra arbejde i en økonomifunktion, og arbejder til daglig fuld tid med udviklingsopgaver i Excel. Det giver en stærk kombination af forretningsforståelse og teknisk kompetence, der kommer kunderne til gavn i form af gennemtænkte- og funktionelle løsninger. Underviser på vores Excel-kurser.

LÆS MERE
Fremragende Excel kursus

”Han er fremragende – godt tempo og virkelig god til at formidle. Han er så fagligt dygtig, at han kan supplere med gode tips til materialet.”

– Jan Aarenstrup, Kverneland Group Danmark AS
Meget brugbart kursus!

“Tak for et super kursus! Underviseren var god til at komme omkring meget fagligt, på en god og brugbar måde.”

– Dorthe Drøgemüller, GRID System ApS
Super god forståelse for kursisterne

“Underviseren havde en god forståelse for kursisterne og skred frem i et tempo, hvor alle kunne følge med. Jeg lærte nye funktioner og muligheder for at udnytte Excel.”

– Mia Oxholm, Diakonissestiftelsen
God undervisning med kompetent underviser!

“Tak for en super god undervisning! Det var en super god og kompetent underviser.”

– Silke Albrecht, GRID System ApS

Praktisk

Kurset afholdes på de eksklusive hoteller Copenhagen Marriott og Radisson Blu Scandinavia, Aarhus fra kl. 9:00-16:00 med fuld forplejning fra kl. 8:30.

Inden kurset modtager du et kompendie samt opgavehæfte, som er udarbejdet i tæt samarbejde med vores Excel undervisere – naturligvis i digital form for at skåne miljøet! Læs mere om vores arbejde med CSR og bæredygtighed.

Undervisningen foregår i den nyeste version af Excel, men du kan også sagtens bruge ældre versioner.

Der undervises fra en pc, så hvis du bruger Mac, skal du være opmærksom på, at der kan være forskelle i brugerflade og funktioner.

Bemærk: Medbring computer med Excel installeret, da kurset er praktisk orienteret med hands-on øvelser.

Efter kurset modtager du et deltagerdiplom.

Program

Kl. 8.30
Morgenmad og velkomst
Kl. 9.00
Tips og tricks samt håndtering af flere ark og projektmapper

– Seneste opdateringer i Excel
– Indtastningstips, navigation og markering
– Opstilling og redigering af flere ark
– Databehandling blandt ark
– Opbygning af formler på tværs af ark og projektmapper
– Beskyttelse af ark og projektmapper.

Kl. 10.30
Pause
Kl. 10.45
Funktioner

– Om funktioner – effektive løsninger med Excels indbyggede funktioner
– Matematiske funktioner – SUM, SUM.HVISER og AFRUND
– Statistiske funktioner – MIN, MAKS, TÆL.HVIS, TÆLV og GENNEMSNIT
– Opslagsfunktioner – LOPSLAG og VOPSLAG
– Logiske funktioner – HVIS, OG og ELLER
– Kombinationsfunktioner – beregninger med kriterier.

Kl. 12.00
Frokostpause
Kl. 13.00
Visuelt overblik samt datakontrol og -analyse

– Betingede formater – få visuelt overblik
– Beskyt dine regneark mod ugyldig indtastning
– Datakontrol – sikring af regneark med indtastning af ugyldige data
– Oprettelse og anvendelse af pivottabeller
– Oprettelse af flere pivottabeller på samme datakilde
– Gruppering og redigering af data
– Filtrering af data i pivottabeller.

Kl. 14.30
Pause
Kl. 14.45
Arbejdet med større lister og data

– Fastlås dine overskrifter
– Sortering og filtrering
– Tabelformatering
– Fjern dubletter i lister.

Kl. 16.00
Afrunding og tak for i dag!

Har du brug for rådgivning eller hjælp til tilmelding, må du endelig kontakte os på tlf. +45 5372 8000 eller e-mail info@montus.dk.

Pris

3.999kr.

 ekskl. moms

🎁 Tilmeld 3, og opnå 15% rabat. Rabatten fratrækkes automatisk i kurven.
Tid & sted
Kursusevalueringer

  1. Christina Henriksen, Sct Transport A/S

    ”Effektivt kursus. Man fik hvad man var stillet i udsigt. Kurset var godt beskrevet.”

  2. Nura Deveci, Dansk Byggeri

    ”Meget god undervisning i roligt tempo, så alle kunne følge med.”

  3. Jeannette Schultz, Tre Falke Skolen

    ”Behagelig og kompetent underviser. At alt klappede og var klart da vi ankom.”

  4. Pernille Larsen, Webhelp Denmark A/S

    ”Selvom det var udvidet Excel og komplicerede formler gav gennemgangen af disse god mening. God måde at gøre det lidt mere simpelt at forstå.”

  5. Laila Djernes, Baagøe Schou statsautoriseret revisionsaktieselskab

    ”Underviseren var let at forstå og gav mange gode tips. Et lille kursushold så mulighed for personlig hjælp.”

  6. Lotte Larsen, Privatist

    ”Fik en masse viden med hjem, jeg kan udvikle og arbejde videre med.”

  7. Madeeha Ilyas, Udlændinge- og Integrationsministeriet

    ”Super godt Excel kursus! Jeg deltog i kurset Excel udvidet i Kbh. Rigtig godt kursus og dygtig underviser. Det var en fornøjelse at bruge Montus.”

  8. Josephine Hovedskov, Eniig Energi A/S

    ”VBA-programmering, Excel Udvidet, Excel uddannelsen og Positiv psykolog. Jeg har med stor fornøjelse deltaget i en række kurser via Montus. Rammerne er i orden og undervisere knivskarpe! Jeg er særligt positiv over de mange – store og små – forbedrings muligheder jeg har fået til mine allerede eksisterende rapporter, mit daglige virke er forbedret og jeg sparer tid! Dialoggen med personalet hos Montus forud for kurset har været med høj service – hurtig svartid, samt venlige og imødekommende :)”

SKRIV EN ANMELDELSE

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Deltag på kurset som mange andre
Afholdes i 5-stjernede omgivelser
Brug for hjælp?

Du er altid velkommen til at kontakte os ved at sende en e-mail til info@montus.dk. Du kan også ringe ind til os. Vi sidder klar til at tage imod din henvendelse.

Ofte stillede spørgsmål
Er der venteliste til udsolgte kurser?

Ja, du kan godt skrives på ventelisten til et udsolgt kursus. Dog garanterer vi ikke, at du kan få en plads på holdet. Vi anbefaler derfor, at du tilmelder dig første ledige dato og samtidig skriver til os på info@montus.dk, hvis du ønsker en plads på ventelisten.

Kan man lave en forhåndsreservation?

Ja! Da mange af vores arrangementer har et begrænset antal deltagerpladser, er det muligt at lave en forhåndsreservation. Du er dermed sikret en plads på holdet helt uforpligtende og uden nogen form for økonomisk hæftelse. Vilkårene for reservationen afhænger af arrangement og aftale.

Afholder I firmakurser?

Ja, vi hjælper årligt mange virksomheder med afholdelse af skræddersyede, interne firmakurser, hvor vores undervisere kommer ud til jer, når det passer ind i kalenderen. Læs mere her.

Hvor længe varer kurset?

Kurserne varer som udgangspunkt fra kl. 8:30 – 16:00. Dagen starter med registrering, morgenmad og networking fra kl. 8:30, og undervisningen går i gang kl. 9:00. Der vil blive serveret frokost i hotellets delikate restaurant fra kl. 12:00 – 13:00 og kl. 14:30 serveres the, kaffe og kage. Arrangementet forventes afrundet og afsluttet kl. 16:00.

Kan jeg få tilskud fra en kompetencefond?

Der findes forskellige muligheder for at søge økonomisk støtte til kompetencegivende efter- eller videreuddannelse. Næsten alle overenskomster har en aftale om en kompetencefond. Fra kompetencefonden kan der søges tilskud til kurser- eller uddannelsesforløb for ansatte omfattet af overenskomsten.

Fonden finansieres ved, at arbejdsgiverne årligt indbetaler et obligatorisk beløb for de medarbejdere, der er omfattet af en overenskomst med tilhørende kompetencefond.

Der findes kompetencefonde for offentligt ansatte samt brancheforeninger og organisationer for privatansatte.

Offentlige:
Den Kommunale Kompetencefond
Den Regionale Kompetencefond
Den Statslige Kompetencefond

Private:

Industriens Kompetenceudviklingsfond
Kompetencefondene for Dansk Industri, HK Handel og HK Privat
Bygge- og Anlægsbranchens Udviklingsfond

Sådan ansøger du til kompetencefondene:

  • Tal med din leder om dine udviklingsmuligheder. Det er din leder, der i sidste ende skal godkende din ansøgning
  • Find pris, start- og slutdatoer samt link til det kursus- eller uddannelsesforløb, du gerne vil søge støtte til. Se hele vores kursuskatalog her.
  • Udfyld og indsend din ansøgning til den pågældende kompetencefond
  • Endeligt skal ansøgningen underskrives af dig, din leder og din tillidsrepræsentant / faglige organisation. Du kan forvente svar inden for ca. to uger.

Når du skal udfylde din ansøgning, skal du have følgende oplysninger klar:

  • Arbejdspladsens P-nummer (10 cifre)
  • Navn på det kursus- eller uddannelsesforløb, du ønsker at deltage på
  • Navn på kursusudbyder
  • Start- og slutdatoer for uddannelsen
  • Pris på uddannelsen og evt. transport- og materialeudgifter
  • Kontaktoplysninger (e-mail og tlf.) på din leder og tillidsrepræsentant.

I kan også søge tilskud som gruppe. Dette kan I dog kun gøre, hvis alle medarbejderne deltager på samme uddannelse, har samme leder, har samme tillidsrepræsentant og er dækket af samme overenskomst.

Læs mere her.

Kan jeg få rabat?

Der er mulighed for rabat ved tilmelding af flere personer fra samme virksomhed. Der er også mulighed for at opnå rabat, hvis du ønsker tilmelding til flere kurser i samme ordre.

Kontakt os for at høre mere om rabatmulighederne.

Hvornår sker fakturering og betaling?

Umiddelbart efter tilmelding modtager du en faktura pr. e-mail. Såfremt den skal sendes elektronisk, bedes du oplyse virksomhedens EAN nr. ved tilmelding.

Betalingsbetingelserne er 8 dage netto fra fakturadato. Priserne er anført i danske kroner ekskl. moms.

Se alle spørgsmål og svar her

Relaterede kurser