Outlook – E-mail-, kalender- og opgavestyring
Lær at anvende og navigere rundt i Outlook, og effektivisér din arbejdsdag.
Outlook er efter sigende Office-pakkens største program, og hovedparten af alle medarbejdere i danske virksomheder arbejder dagligt i programmet. Der er endda nogle, der næsten lever deres liv i Outlook og bruger det til alt lige fra kommunikation til planlægning. Alligevel, når man kigger på brugen af programmet på arbejdspladser, er det kun ca. 6-10% af programmets mange muligheder og faciliteter, der bliver udnyttet. Dette til trods for, at hvis man anvender programmet optimalt, kan opleve at minimere meget af dagligdagens stress og jag.
Formål
På dette kursus får du en god og grundig introduktion til Outlooks mange spændende funktioner, faciliteter og værktøjer samt lærer at blive hurtigere og mere effektiv i din daglige gang i programmet.
Du bliver helt skarp på alt i programmet lige fra mailgennemstrømningen til kalender- og opgavefunktionerne, således at du vil være fortrolig med at navigere rundt i brugerfladen samt vil kunne bruge programmet til at løse adskillige daglige arbejdsopgaver. Du vil desuden få værktøjerne til at implementere et effektivt system til at holde styr på alle dine e-mails og opgaver. Slutteligt vil du løbende med en stor buffet af tips, tricks og genveje opleve at få effektiviseret din gang i programmet, som vil lette dit daglige arbejde samt spare dig for mange minutter.
Indhold
- Introduktion til Outlook
- Tilpas Outlook efter dit behov
- Skab overblik
- ”Best practice”- rutiner for e-mail- og opgavestyring
- Håndtering af din postkasse
- Behandling af e-mails
- Kategorier
- Kalender- og opgavestyring
- Daglige rutiner
- Søgefunktioner
- Outlook folder system
- Tips & tricks til det effektive arbejde
- Spar tid i din hverdag.
Underviser
Underviseren for dagen er en Microsoft Certificeret Instruktør, der har mange års undervisningserfaring og evner at undervise i øjenhøjde, så selv det tungeste lærestof gøres letforståeligt og sjovt at lære. Dette sikrer et højt undervisningsniveau og dermed et stort læringsudbytte for dig.
Målgruppe
Kurset er for dig, som ønsker større indsigt i samt effektiv udnyttelse af Outlooks mange muligheder og faciliteter.
Praktisk
Kurset afholdes på de eksklusive hoteller Copenhagen Marriott og Radisson Blu Scandinavia, Aarhus fra kl. 9:00-16:00 med fuld forplejning fra kl. 8:30.
Du modtager et undervisningsmateriale – naturligvis i digital form for at skåne miljøet! Læs mere om vores arbejde med CSR og bæredygtighed.
Bemærk: Medbring computer med Outlook installeret, da kurset er praktisk orienteret med hands-on øvelser.
Undervisningen foregår i den nyeste version af Outlook, men du kan også sagtens bruge ældre versioner.
Der undervises fra en pc, så hvis du bruger Mac, skal du være opmærksom på, at der kan være forskelle i brugerflade og funktioner.
Efter kurset modtager du et deltagerdiplom.
Program
Kursets første oplæg giver dig indgående kendskab til Outlook samt en række retningslinjer og inspiration til, hvordan du effektiviserer dit arbejde i programmet.
– Introduktion til Outlook
– Tilpas Outlook efter dit behov
– Overblik over opgaverne – ét system
– ”Best practice ”- rutiner for e-mail- og opgavestyring
– Lær at tømme din indbakke dagligt.
Kursets andet oplæg introducerer dig til kalender- og opgavestyring i Outlook samt mulighederne ifm. dette.
– To-do lister
– Få visuelt overblik over dine opgaver
– Oprettelse af opgaver via e-mails
– Kalenderstyring og -håndtering
– Anvendelse af kategorier.
Kursets tredje oplæg lærer dig, hvordan du gennemgår forskellige søgefunktioner i Outlook, således at du let kan finde e-mails, aftaler, opgaver mv.
– Søgesystemet
– Mapper og undermapper
– Automatisk håndtering af e-mails med regler
– Automatisér dine daglige rutiner
– Undgå spam og uønskede e-mails.
Kursets fjerde oplæg lærer dig, hvordan handlingsprocessen omkring prioritering og planlægning efterleves i praksis, når det bliver hverdag, og du fyldes med input fra mange sider.
– Undgå unødige forstyrrelser
– Prioritering af opgavemængden og realistisk planlægning
– Faste tider til planlægning
– Tips & tricks – hurtige trin, skabeloner etc.
– Spar tid i din hverdag.
Læs artiklen “FÅ STYR PÅ TINGENE” her.
Læs artiklen “Hold styr på dine e-mails og opgaver i Microsoft Outlook” her.
Vi glæder os til at byde dig velkommen!
Arrangementet inkluderer fuld forplejning, e-learning materiale samt diplom som bevis for din deltagelse. Der vil desuden være rig mulighed for at netværke med de øvrige deltagere samt underviser.
Relaterede kurser
-
OneNote – strukturér noter, filer og information
Lær at anvende og navigere rundt i OneNote, og effektivsér din arbejdsdag. Skriv dine tanker og ideer ned som noter, før du glemmer dem. Del dine mødenoter, så alle holdes opdateret. Strukturér alle dine noter, og
LÆS MERE3.999kr. -
Din rolle som koordinator
Bliv mentalt rustet i din rolle som koordinator, sekretær el.lign., så du bedst muligt kan håndtere dine arbejdsdage præget af travlhed og forandringer
LÆS MERE5.499kr. -
Excel udvidet
Kurset er for dig, der allerede har grundlæggende, praktisk erfaring med Excel og ønsker at udvide dine færdigheder i programmet, så du funktionelt og professionelt kan anvende Excel til avancerede analyser og regnskabsopgaver.
LÆS MERE3.999kr. -
Outlook – E-mail-, kalender- og opgavestyring
Lær at anvende og navigere rundt i Outlook, og effektivisér din arbejdsdag. Outlook er efter sigende Office-pakkens største program, og hovedparten af alle medarbejdere i danske virksomheder arbejder dagligt i programmet. Der er endda nogle, der
LÆS MERE3.999kr. -
Koordinatoruddannelsen (5 moduler)
Bliv personligt og fagligt rustet til at håndtere en spændende, udfordrende og travl hverdag på Danmarks mest anerkendte koordinatoruddannelse. Du er virksomhedens centrale sparrings- og samarbejdspartner, og du har derfor en afgørende rolle. En rolle, som
LÆS MERE22.999kr.
Janne Kragh Wielsoe, Permobil Danmark AS –
”God til at forklare på alle niveauer og god til at håndtere det forstår jeg ikk…spørgsmål. Meget behagelig atmosfære. Alt fungerede godt, og man føler, der er styr på kursus og planlægningen/info er fin.”
Caroline Holm Laurvig Jeppesen, Poul Sejr Nielsen Entreprise –
”Alt var fint og god undervisning, som blev formidlet på en god og konstruktiv måde.”
Jeanne Præst Jensen, Vestegnens Kraftvarmeselskab I/S –
”Virkelig dygtig underviser, som formåede at få budskabet igennem. Det var virkelig godt, at vi skulle sidde med det samtidig med, at han fortalte og forklarede. Det giver bare virkelig noget. Rigtig godt med flere mindre pauser i løbet af dagen.”
Mette Brinch, Advokatpartnerselskabet LEAD Rödl & Partner –
”Underviseren var rigtig god til at skabe et åbent og tillidsfuldt læringsmiljø. Dejligt, at man kunne drøfte og dele erfaringer med medkursister.”
Pernille Parsberg Skydsgaard, Oticon –
”Skøn fremstråling og engagement fra underviseren. Helheden med både teori, opgaver og snak fungerede rigtig godt.”