Pris

5.499kr.

 ekskl. moms

🎁 Tilmeld 3, og opnå 15% rabat. Rabatten fratrækkes automatisk i kurven.
Tid & sted

Din trivsel, glæde og effektivitet på jobbet afhænger i høj grad af din evne til at kommunikere og samarbejde.

Med konkrete værktøjer lærer du, hvordan du kan kommunikere i forskellige situationer, så du er med til at øge arbejdsglæden og produktiviteten, samtidig med at du undgår at eskalere unødvendige konflikter.

Udbytte

✔️ Forstå din egen persontype og lær dine styrker at kende
✔️ Lær at spotte de fire persontyper
✔️ Indsigt i hvordan de fire typer foretrækker at kommunikere og samarbejde (og hvordan du håndterer det)
✔️ Konkrete redskaber du kan bruge i din kommunikation med de fire typer
✔️ Tænk styrkebaseret og styrk samarbejdet
✔️ Sådan håndterer du vanskelig adfærd
✔️ Samarbejde på kryds og tværs i organisationen.

Målgruppe

Kurset henvender sig til dig, som ønsker en dag med fagligt indhold og praktiske tilgange. Fokus vil være på, hvordan du professionelt kan samarbejde og kommunikere ved hjælp af få konkrete værktøjer. Målet er at gøre arbejdsdagen så problemfri og legende som muligt, uanset hvem du interagerer med og hvilke udfordringer, du står overfor.

Undervisere

Henrik Leslye
Erhvervspsykolog, foredragsholder, underviser, iværksætter og inspirator
4.98/5 (207 evalueringer)

Henrik er en prisbelønnet og erfaren foredragsholder, underviser, coach og strategisk rådgiver, der hvert år inspirerer og træner mange tusinde ledere og medarbejdere. Han er kendt for sit engagement og smittende humør, der i kombination med hans stærke forskningsbaserede viden, sikrer samtlige deltagere et højt udbytte i og uden for kursuslokalet. Henrik baserer sin undervisning på den nyeste forskning inden for psykologi, ledelse, neuropsykologi og organisationsudvikling. Forskningen inden for disse felter er i disse år i en rivende udvikling og genererer revolutionerende ny viden om, hvordan vi skaber et arbejdsliv fyldt med trivsel, engagement og meningsfuldhed samtidig med, at vi er effektive, resultatskabende og forandringsparate. Og blot fordi der er seriøs forskning bag, behøver det jo ikke være en videnskab at bruge i praksis. Henrik har mange års konkret erfaring fra erhvervslivet som virksomhedsejer, mellemleder og ansat, så han kender de konkrete udfordringer, et moderne arbejdsliv består af. Kombinationen af hans solide teoretiske fundament og den praktiske erfaring med ‘virkeligheden derude’ gør, at han på en unik og overraskende enkel måde kan forvandle kompleks teori til konkrete anvendelige metoder. Du får her redskaberne, der gør en forskel! Han er desuden fast ekstern underviser på åbne leder-og medarbejderkurser hos nogle af Danmarks størst kursusudbydere; Teknologisk Institut, Seminarer.dk, PUK Healthcare, Finansforbundet og FYI Uddannelser: Psykolog, cand. psych. fra Københavns Universitet (2004) Certificeret Business Coach (CCA) (2007) ACC-Akkrediteret hos ICF (2008-2012) Certificeret TalentCoach™ (2009) Certificeret i JTI-testen (2011) 📧 Kontakt: Henrikl@montus-kurser.dk Henrik underviser på: God kommunikation og godt samarbejde i teamet Masterclass i Ledelse – styrk din lederrolle (6 moduler) Sekretæruddannelsen (3 moduler) Træn dine kommunikations- og samarbejdsevner

LÆS MERE
Sagar Constantin
Forfatter, ledelsesekspert og certificeret på Inner MBA i USA
4.86/5 (247 evalueringer)

Sagar har en dyb psykologisk viden om og erfaring med, hvordan vi som mennesker omgås hinanden. Sagar evner at omsætte kompleks viden om mennesket til let anvendelige redskaber, der flytter folk. Hun har undervist og hjulpet talrige ledere og virksomheder og er desuden forfatter til syv bøger. Den seneste fagbog ”Klog på forandring” er en bestseller, som giver en tydelig indgang til at lykkes med forandringer. Tre af Sagars bøger er udgivet i USA, hvor hun også er del af flere faglige netværksgrupper. Fagligt Sagar er certificeret på Inner MBA i USA, og er desuden uddannet psykoterapeut, certificeret i JTI og Disc og har udviklet persontyperedskabet ’Essens profilen’. Dertil har hun talrige internationale kurser og uddannelser bag sig. Sagar har tidligere arbejdet både på TV2 og DR bl.a. som producer. Sagar har stor erfaring som underviser på lederkurser, hvor omdrejningspunktet altid er personlig udvikling og øget bevidsthed. Blandt hendes kunder er LEGO, Novo Nordisk, Bech-Bruun, GLS, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, Dansk Industri, DR, ARLA, Viking Genetics, Danske Commodities og mange flere. Praktisk erfaring Sagar har været virksomhedsejer i 23 år og har løbende undervist og holdt foredrag i ind- og udland gennem alle årene. Hun har kørt flere store udviklingsforløb med ledere og virksomheder og udviklet både kurser og uddannelser som længerevarende forløb. På DR og TV2 stod hun i spidsen for dele af produktioner som OL i Sydney, Tour De France og dokumentarprogrammer om snigskytter i Bosnien og politiskolen. 📧 Kontakt: Sagar@montus-kurser.dk Sagar underviser på: God kommunikation og godt samarbejde i teamet Hjernedagen Masterclass i Ledelse – styrk din lederrolle (6 moduler) Stå stærkt i dit lederskab Sekretæruddannelsen (3 moduler) Træn dine kommunikations- og samarbejdsevner

LÆS MERE
En af de bedste undervisere, jeg har oplevet!

“En uovertruffen underviser. Hendes lidenskab for emnet skinner igennem i hendes undervisning, og hendes energi og gode humør gør hende til en af de bedste undervisere, jeg nogensinde har oplevet!”

– Maria Olsen
Excellent og anbefalelsesværdigt

”Sjældent har jeg oplevet så veloplagt og professionel en underviser. Excellent og anbefalelsesværdigt”

– Niels Fessel
Årets underviser

“Henriks indlevelsesevne, faglighed og menneskekendskab har medført, at Henrik Leslye flere gange er kåret som ’Årets underviser’. ”

– Vicki Bech Hansen
Den bedste underviser, jeg har oplevet på nogen kurser

“Henrik er uden tvivl den bedste underviser, jeg har oplevet på nogen kurser. Indlevende, inddragende, engageret og ekstremt vidende og velforberedt. Et super kursus, der varmt kan anbefales!”

– Claus Hønborg
Det var en fantastisk dag

“Sagar er en super underviser. Så inspirerende og underholdende. Det var en fantastisk dag.”

– Irene With
Fængende og humoristisk underviser

“Henrik er meget fængende og humoristisk. God til at inddrage egne erfaringer som gjorde det mere interessant og gav en større forståelse for stoffet. “

– Marlene
Undervisning med både faglighed og humor

“Rigtig god underviser som havde nogle gode cases og som formådede at fastholde interessen for undervisningen under hele dagen med sit humoristiske væsen.”

– Maria Bartels

Praktisk

Kurset afholdes på de eksklusive hoteller Copenhagen Marriott og Radisson Blu Scandinavia, Aarhus fra kl. 9:00-16:00 med fuld forplejning fra kl. 8:30.

Du modtager et undervisningsmateriale – naturligvis i digital form for at skåne miljøet! Læs mere om vores arbejde med CSR og bæredygtighed.

Dette kursus er en del af  Sekretæruddannelsen (3 moduler), men kan også tages som et selvstændigt kursus. Tilmeld dig hele uddannelsen, og få en samlet rabat!

Efter kurset modtager du et deltagerdiplom.

Program

Kl. 8.30
Morgenmad og velkomst
Kl. 9.00
Forstå dig selv og andre: Nøglen til bedre samarbejde

Bliv bevidst om din egen persontype og lær, hvordan du bedre kan forstå og samarbejde med andre.

  • De fire persontyper – Introduktion til de fire persontyper og deres karakteristika.
  • Din persontype og dine styrker – Hvordan dine personlige præferencer påvirker din kommunikation og adfærd.
Kl. 10.30
Pause
Kl. 10.45
Styrk din kommunikation: Redskaber til klare budskaber

Lær, hvordan du kan bruge konkrete teknikker til at kommunikere med større klarhed og undgå misforståelser.

  • Kommunikation med de andre typer – Sådan tilpasser du din stil for at skabe bedre dialog.
  • Skab balance i din persontype – ’Kend dig selv’ er ikke helt galt
Kl. 12.00
Frokostpause
Kl. 13.00
Styrker og svagheder er to sider af samme mønt

Når du kan se andres profiler, så kender du deres styrker. Men samtidig får du også et blik for deres potentielt vanskelige adfærd.

  • Styrkebaseret samarbejde – Fokuser på ressourcer frem for udfordringer.
  • Håndtering af vanskelig adfærd – Konkrete metoder til at bevare roen og tage styringen i svære situationer.
Kl. 14.30
Pause
Kl. 14.45
Samarbejde på tværs af organisationen

Lær at håndtere forskellige kulturtyper og styrk samarbejdet på tværs af organisationen.

  • Kulturer kan være meget forskellige – også ti meter nede ad gangen – Sådan forstår vi bedre hinanden
  • Opsummering og det videre arbejde herfra – Alting skal øves, så hvad gør du efter kurset?
Kl. 16.00
Afrunding og tak for i dag!

Hvis du har brug for rådgivning eller hjælp til tilmelding, er du velkommen til at kontakte os på telefon +45 5372 8000 eller e-mail info@montus.dk.

(6 kundeanmeldelser)
Pris

5.499kr.

 ekskl. moms

🎁 Tilmeld 3, og opnå 15% rabat. Rabatten fratrækkes automatisk i kurven.
Tid & sted
Afholdes i 5-stjernede omgivelser
Kursusevalueringer

  1. Mette Andersen, HR-konsulent

    “Kurset har virkelig overgået mine forventninger. Det har givet mig praktiske værktøjer til at kommunikere klart og effektivt. Jeg kan allerede se positive ændringer i både min personlige og professionelle kommunikation. Jeg kan varmt anbefale det!”

  2. Charlotte

    “Der var en god kobling mellem teori og praksis, som gjorde undervisningen mere interessant.”

  3. Marian Strøm Kristensen

    “Underviseren var utrolig professionel med en bred viden, som hun var god til at inddrage i vores udfordringer i hverdagen.”

  4. Edrisa Jobe

    “Rigtig godt kursus. Alt var bare som det skulle være.”

  5. Barbara

    “Virkelig inspirerende indhold. Underviseren var rolig og afbalanceret med en god fornemmelse for kursisternes situation/behov undervejs.”

  6. Anne-Lise Hjerteskov

    “Dejlig levende undervisning. Brugbar viden. En undervisning, der gerne måtte fortsætte længere :)”

SKRIV EN ANMELDELSE

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Deltag på kurset som mange andre
Brug for hjælp?

Du er altid velkommen til at kontakte os ved at sende en e-mail til info@montus.dk. Du kan også ringe ind til os. Vi sidder klar til at tage imod din henvendelse.

Ofte stillede spørgsmål
Modtager jeg et kursusbevis eller diplom?

Alle deltagere modtager efter kurset et digitalt personligt diplom, både på vores åbne kurser, uddannelser og firmakurser (hvis dette ønskes).

Er der tests, certificering eller eksamen?

Nej, vores kurser og uddannelser indeholder ikke formelle tests, eksamener eller certificeringer. Fokus ligger i stedet på praktisk og anvendelsesorienteret undervisning, så du kan bruge den nye viden direkte i dit arbejde eller privat. Selvom der ikke er krav om bestået eksamen, får du altid et deltagerbevis, som dokumenterer din deltagelse og gennemførsel af kurset.

Er der venteliste til udsolgte kurser?

Ja, du kan godt skrives på ventelisten til et udsolgt kursus. Dog garanterer vi ikke, at du kan få en plads på holdet. Vi anbefaler derfor, at du tilmelder dig første ledige dato og samtidig skriver til os på info@montus.dk, hvis du ønsker en plads på ventelisten.

Hvornår er sidste tilmeldingsfrist?

Du kan tilmelde dig helt frem til dagen før afholdelse enten på hjemmesiden, pr. e-mail eller pr. telefon fra mandag til fredag kl. 8:30–16:30.

Kan man lave en forhåndsreservation?

Ja! Da mange af vores arrangementer har et begrænset antal deltagerpladser, er det muligt at lave en forhåndsreservation. Du er dermed sikret en plads på holdet helt uforpligtende og uden nogen form for økonomisk hæftelse. Vilkårene for reservationen afhænger af arrangement og aftale.

Afholder I firmakurser?

Ja, vi hjælper årligt mange virksomheder med afholdelse af skræddersyede, interne firmakurser, hvor vores undervisere kommer ud til jer, når det passer ind i kalenderen. Læs mere her.

Er der parkeringsmuligheder ved kursusstedet?

Ja, der er mulighed for parkering ved hotellerne. Hotellerne har både deres egen betalingsparkering og derudover er der gadeparkering. Du kan se parkeringsmuligheder for hvert specifikt kursussted under vores FAQ.

Ligger afholdelsesstedet tæt på offentlig transport?

Ja, vores afholdelsessteder, altså hotellerne, ligger tæt på togstationer. Du kan derfor nemt tage toget til kursusstedet, uanset hvor i landet kurset afholdes. Du kan se transportmuligheder for hvert specifikt kursussted under vores FAQ.

Er forplejning inkluderet i prisen?

Ja, forplejning er inkluderet i prisen på alle vores heldagskurser og uddannelser. Du får fuld forplejning med morgenmad, frokost, eftermiddagskage, snacks og drikkevarer ad libitum. Derudover sørger vi for kaffe, te og forfriskninger i alle pauser.

Kan jeg få rabat?

I kan få rabat ved tilmelding af flere deltagere fra samme virksomhed. Derudover tilbyder vi også rabat, hvis du tilmelder dig flere kurser i samme ordre.
Desuden kan du, ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev, løbende få eksklusive tilbud og nyheder.
Kontakt os gerne for mere information om aktuelle rabatmuligheder og skræddersyede tilbud til din virksomhed.

Hvornår sker fakturering og betaling?

Umiddelbart efter tilmelding modtager du en faktura pr. e-mail. Såfremt den skal sendes elektronisk, bedes du oplyse virksomhedens EAN nr. ved tilmelding.

Betalingsbetingelserne er 8 dage netto fra fakturadato. Priserne er anført i danske kroner ekskl. moms.

Se alle spørgsmål og svar her

Relaterede kurser